19:05:49 - پنج‌شنبه 10 آگوست 2017
پس از نزدیک به 10 سال ولنگاری؛
تلسم تعطیلی قدیمی ترین فرودگاه اقماری کشور با ۴۴ سال قدمت امروز شکست
تلسم تعطیلی ۱۰ ساله فرودگاه پارساباد با قدمت ۴۴ ساله و جزو قدیمی ترین فرودگاه اقماری کشور شکست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، فرودگاه پارساباد که در دولت دهم به دلیل آنچه که از آن بعنوان تعریض و بازسازی زود هنگام ،اما به عقیده افکار عمومی بعنوان ولنگاری یاد می شد،به دستور نیکزاد استاندار وقت استان اردبیل تعطیل و از همان زمان تا کنون به ورطه فراموشی سپرده شد تا اینکه اخیرا با تلاش و مساعدت و پیگیری های مستمر فرماندار پارساباد و همکاری نماینده آخرین نواقص آن نیز تکمیل و آماده نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری غول پیکر شد.

این فرودگاه که در طی این مدت به دلیل تخریب و بازساری باند فرودگاه غیر قابل استفاده و نشست و برخاست بود،برای اولین بار امروز میزبان سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا،که جهت شرکت در اولین دوره تخصصی معاهدات و پروتکل مرزی مرزبانان آمده بودند،بود،تا تلسم تعطیلی و بیگاری این فرودگاه شکسته و شمارش معکوس برای راه اندازی وبازگشایی فرودگاه پارس آباد آغاز شود.

فرودگاه پارس‌آباد مغان با قدمت ۴۴ساله به عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تأسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شد.

گفتنی است طول باند فرودگاه ۲۷۰۰متر و عرض آن ۴۵متر به همراه دو شولدر به عرض ۷٫۵متر در طرفین با تکنولوژی روز اجرا گردیده است.

 فرودگاه پارس آباد جزو قدیمی ترین فرودگاه اقماری کشور به حساب می آید.

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4107
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803722
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي