14:41:36 - جمعه 12 مه 2017
تلویزیون سعودی ایران را اشغالگر خواند!
پس از دو هفته که از حادثه میرجاوه و شهادت مرزبانان ایرانی می‌گذرد، رسانه‌های سعودی به دنبال سیاست‌های ضدایرانی و به منظور ایجاد اختلافات داخلی، نظام جمهوری اسلامی ایران را “اشغال‌گر” و استان بلوچستان را منطقه “اشغالی” نامید.

به گزارش ایسنا، پس از حادثه اخیر میرجاوه و شهادت مرزبانان کشورمان، شبکه رسمی الأخباریه عربستان با اشغال‌گر نامیدن نظام جمهوری اسلامی ایران و نام بردن از گروهک تروریستی جیش العدل به عنوان گروه “مقاومت” از شهادت ۱۰ مرزبان ایرانی خبر داد.

این شبکه سعودی با نادیده گرفتن کشتار این گروهک تروریستی، انجام این عملیات را “قهرمانانه” توصیف کرد و بیانی مبتنی بر دخالت در امور داخلی ایران افزود: در روز چهارشنبه در منطقه میرجاوه در مرز بلوچستان “اشغالی” و به منظور دفاع از ملت بلوچ که از ظلم و ستم نظام ایران رنج می‌برند این عملیات انجام شد.

بعد از انتشار این خبر بسیاری رسانه‌های سعودی و عربی هم‌چون الوطن العربی و الحدث نیوز نوشتند: تلویزیون عربستان رسماً نظام جمهوری اسلامی ایران را اشغال‌گر، منطقه بلوچستان را اشغالی و گروهک جیش العدل را نیروی مقاومت خواند و سپس به جزئیات این خبر پرداختند.

بعد از آن نیز فیصل القاسم مجری نام آشنای شبکه الجزیره در صفحه توئیتر خود نوشت: بعد از این‌که شبکه الأخباریه عربستان این خبر را منتشر کرد منطقه وارد جنگ بزرگی با ایران خواهد شد. عربستان به طور رسمی بلوچستان را منطقه اشغالی و نظام جمهوری اسلامی ایران را نیروی اشغال‌گر فارسی نامید.

سپس مدعی شد: ایران به زودی وارد درگیری‌های بزرگ داخلی و خارجی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روابط ایران و عربستان با تشدید تنش در سوریه رو به تیرگی گذاشت و بعد از آن‌که سفارت این کشور در تهران به آتش کشیده شد، دولت این کشور سفارت خود را تعطیل کرد و روابط سیاسی و دیپلماتیک تهران ـ ریاض قطع شد.

مقامات سعودی در مجامع و دیدارهای مختلف و نیز اظهارات متعدد در سال‌های اخیر اظهارات تند و یک‌جانبه‌ای علیه ایران به کار گرفته‌اند که حاکی از تمایل آنها به ادامه تنش میان دو کشور است.

این در حالی است که مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند تمایلی به تنش با عربستان ندارند و اگر مقامات این کشور دست از اقدامات تخریبی و اظهارات غیرواقعی علیه ایران بردارند حاضر به گفت‌وگو با آنها هستند اما رفتار مقامات عربستانی حاکی از آن است که تا کنون چنین تمایلی وجود ندارد.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 371
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4901444
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي