23:52:48 - شنبه 25 دسامبر 2021
استاندار اردبیل تاکید کرد؛
توسعه بزرگراه اردبیل – پارس‌آباد با هدف کاهش تصادفات مرگبار
استاندار اردبیل گفت: توسعه بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر و پارس‌آباد با هدف کاهش بار ترافیکی این مسیر و تصادفات مرگبار در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرنگار مهر، سید حامد عاملی در جریان بازدید از بزرگراه اردبیل به مشگین و اتصال به پارس‌آباد اظهار کرد: امروز بازدیدی را از بزرگراه اردبیل به سمت پارس‌آباد داشتیم تا شاهد تکمیل هر چه سریع‌تر این مسیر پرتردد و حادثه‌خیزی باشیم که مردم در عبور و مرور از این محور با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: در چند قطعه این محور ارتباطی در حال اجراست که قرار شد در اوایل سال آینده مسیر پارس‌آباد به سربند تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و از سربند به بران نیز بخش عظیمی از پروژه با تلاش پیمانکاران و تأمین اعتبار مورد نیاز به انجام برسد.

استاندار اردبیل یکی از دغدغه‌های اصلی را تأمین مطالبات پیمانکاران و جلب رضایت آنها در سرعت دادن به اجرای پروژه اعلام کرد و گفت: قرار شد با پیگیری‌ها و از محل منابع سفر رئیس جمهور بخشی از مطالبات پیمانکاران در این محور ارتباطی پرداخت شود تا سرعت اجرای بزرگراه پارس‌آباد به مشگین‌شهر را شاهد و ناظر باشیم.

عاملی افزود: البته پیمانکاران در رفع معارض و تداخل زیرساخت‌ها با برخی اشکالات و ایراداتی روبه‌رو بودند که قرار شد علاوه بر تأمین منابع مالی پیمانکاران، این تعارض و تداخلات برطرف شده و امکان سرعت گرفتن پروژه در چند جبهه کاری به وجود آید.

وی ضرورت تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر را در اوایل سال آینده یادآور شد و خاطر نشان کرد: این محور ارتباطی شمال استان را به جنوب و مرکز وصل خواهد کرد و امکان تردد ایمن را برای شهروندان، گردشگران و مسافران به وجود می‌آورد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از محور اردبیل به مشگین و سه راهی مشگین به سربند و پارس‌آباد ما قادر خواهیم بود علاوه بر کاهش بار ترافیکی این مسیر تردد ایمنی را نیز ایجاد کنیم و کمکی به توسعه بخش کشاورزی تولیدات و صنایع تبدیلی وابسته داشته باشیم.

وی بیان کرد: ضرورت توسعه این محور از آنجاست که اتصال اردبیل به شمال استان با توجه به اجرای پروژه پایاب سد خداآفرین می‌تواند به ترانزیت بیشتر کالاها به مرکز کشور کمک کرده و به نوعی در تقویت اقتصاد منطقه نیز راهگشا باشد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 361
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872017
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي