12:07:04 - دوشنبه 24 آوریل 2017
پورحسین مطرح کرد:
توسعه نامحدود شبکه حمل و نقل ریلی وظیفه اصلی شهرداری/ضرورت برون سپاری خدمات عمومی از دولت
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر پیگیری طرح جامع مدیریت شهری در مجلس تاکید کرد و گفت: عدم توسعه قابل قبول حمل و نقل ریلی مهم ترین مشکل در مدیریت جامع شهری است.

به گزارش ارس رسا شکور پورحسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تصدی گری دولت دربسیاری از بخش های شهری باید کاهش پیدا کند، گفت: می توان کاهش تصدی گری دولت درحوزه مدیریت شهری را با پیگیری طرح و یا لایحه ای مورد بررسی قرار داد، البته درحال حاضر نیز لوایحی درجهت برون سپاری برخی اقدامات و وظایف عمومی و خدماتی دردستور کار مجلس قرار دارد؛ به عنوان مثال لایحه دفاتر پیشخوان دولت نیز درمجلس مطرح است.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: حدود ۱۲۰۰ دفتر پیش خوان دولت در استان تهران وجود دارد که به دلیل بی توجهی به برون سپاری از سوی دولت حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰۰ مورد آن فعالیت نمی کنند، بنابراین می توان برخی امور را با برون سپاری به بخش خصوصی و یا شهرداری واگذار کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت جامع شهری درحال حاضر دارای مشکلات بسیاری است، تصریح کرد: به دلیل پراکندگی وظایف در دستگاه ها و نهادهای مختلف نمی توان به بحث مدیریت شهری ورود جدی داشت، بنابراین انتظار می رود که با واگذاری سریع برخی امور ازجمله اداره آب، برق، گاز به شهرداری ها مشکلات موجود در مدیریت شهر را رفع کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی نیز از عهده انجام برخی امور بر نمی آید، گفت: می توان از مشارکت بخش خصوصی نیز درکنار نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری و شورای شهر برای مدیریت جامع شهری استفاده کرد، زیرا یکی از تاثیرات مهم برون سپاری ایجاد اشتغال و کمک به کاهش بیکاری است.

پورحسین با تاکید براینکه درشبکه حمل و نقل ریلی و زمینی معضلات و ضعف هایی وجود دارد، افزود: متاسفانه مدیریت شهری در ایجاد شبکه حمل و نقل ریلی با هدف کاهش ترافیک موفقیت قابل قبولی نداشته است، بنابراین باید با توجه به توسعه حمل و نقل ریلی در کاهش آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام داد؛ زیرا درحال حاضر افراد بسیاری به دلیل وجود آلودگی هوا درپایتخت جان خود را از دست می دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه شهرداری باید با تعامل دستگاه های دیگر به ساماندهی اتباع بیگانه نیز کمک کند، تصریح کرد: متاسفانه تعداد بسیاری از پناهندگان  در کشور دارای مشکلات بسیاری هستند؛ بنابراین شهرداری نیز می تواند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1399
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4946241
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي