14:04:31 - دوشنبه 19 ژوئن 2017
تولید سالانه یک میلیون اصله نهال در ایستگاه بذر و نهال پارس آباد
ایستگاه تولید بذر و نهال مغان در شهرستان پارس آباد یکی از مراکز مطرح کشور، در زمینه تولید نهال های مثمر و غیر مثمر است.

به گزارش ارس رسا ؛ ایستگاه تولید بذر و نهال مغان در شهرستان پارس آباد یکی از مراکز مطرح کشور، در زمینه تولید نهال های مثمر و غیر مثمر است.
فرماندار پارس آباد در بازدید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از این ایستگاه گفت: ایستگاه تولید بذر و نهال مغان در زمینی به مساحت ۲۰۰هکتار ایجاد شده که ۴۸ هکتار آن به نهالستان و بقیه به تولید بذر علوفه و گیاهان دارویی و مرتعی اختصاص یافته است.
صمدی با بیان اینکه این نهالستان در در ۵کیلومتری شهر پارس آباد واقع شده است افزود: سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال گلدانی و ریشه لخت در این ایستگاه تولید می شود.
وی با اشاره به توسعه منابع طبیعی از تامین اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در این خصوص خبر داد و گفت: با توافقی که با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل شده قرار است سه پارک جنگلی در روستای دوست کندی پارس آباد، اسلام آباد و اصلاندوز ایجاد شود و همچنین ورودی شهر پارس آباد و مسیر پارس آباد تا اسلام آباد و پارس آباد تا بیله سوار نهال کاری شود.
هدایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل هم در این بازدید با بیان اینکه بذور گیاهان دارویی از کشورهای خارجی تامین می شود گفت: با توجه به ظرفیت ایستگاه تولید بذر و نهال مغان و تامین بذور گیاهان دارویی در داخل کشور مقرر شد حدود ۱۰ هکتار از این نهالستان برای تولید بذور گیاهان دارویی اختصاص یابد./
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 580
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872236
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي