15:52:59 - دوشنبه 27 نوامبر 2017
فرماندار شهرستان پارس آباد:
تولید نیمی از سویای کشور در «مغان»
در حالی‌که کشورمان در خودکفایی روغن به‌شدت نیازمند توسعه کشت دانه‌های روغنی است نیمی از سویای کشور در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد تولید می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ فرماندار پارس‌آباد در جریان بازدید و دیدار با سویاکاران در این منطقه اظهار کرد: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به ویژه محصولات روغنی جهاد مقدسی را در تقویت تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می‌دهند که این همت آن‌ها ستودنی است.

«اکبر صمدی» با بیان این‌که از ۸۵ هزار تن سویای تولیدی در کشور ۴۵ هزار تن در پارس‌آباد و بیله‌سوار تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان پارس‌آباد به کشت سویا اختصاص یافته است.

وی تولید ۲۷ هزار تن سویا را در پارس‌آباد در قالب کشت پائیزه یادآور شد و افزود: این میزان تولید ۱۰ درصد افزایش تولید را نسبت به سال‌های پیش نشان می‌دهد.

فرماندار پارس‌آباد تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص در پارس‌آباد و بارندگی‌های اخیر سویاکاران ما با تأخیر برداشت این محصول روبرو هستند که امیدواریم به سرعت عملیات برداشت به انجام رسیده و با رطوبت مناسب و شرایط کیفی‌تر محصول سویای زارعین به مراکز خرید تحویل داده شود.

صمدی گفت: با اتمام عملیات برداشت سویا به سرعت عملیات کشت پائیزی زارعین پارس‌آباد آغاز خواهد شد که تمهیدات لازم برای تأمین بذر و نهاده‌های زارعین پیش‌بینی شده است.

وی افزود: زارعین به‌علت اصلاح الگوی کشت و خرید تضمینی این محصول روغنی رغبت بیشتری را به تولید سویا و کلزا انجام می‌دهند که امیدواریم این کار به تقویت تولید محصولات دانه‌های روغنی هم‌چنین خودکفایی کشور در تولید روغن منجر شود.

فرماندار پارس‌آباد به نرخ تضمینی سویا نیز اشاره و تصریح کرد: قیمت تعیین شده امسال ۲۴۰۰ تومان است که برای سال آینده نیز با ۱۰ درصد افزایش زمینه حمایت از زارعین با خرید مناسب فراهم می‌آید.

صمدی فعالیت چهار مرکز خرید را در پارس‌آباد یادآور شد و خاطرنشان کرد: زارعین با رطوبت ۱۲ درصد و ناخالصی دو درصد می‌توانند محصول خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

ایسنا

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1609
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871416
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي