خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
17/10/18 13:32
شناسه خبر : 28316

تی سی TC یکی از اثربخش ترین مداخلات درمان اعتیاد است

دادستان : سال گذشته حرکات منسجمی در زمینه درمان اعتیاد معتادان در زمینه تی سی یا مراکز درمانی اجتماع محور اعتیاد صورت پذیرفت ، اما با توجه به محدودیت های موجود در این زمینه اقدامات قابل توجه بعدی تاکنون صورت نگرفته و میطلبد تا مدیران و مسئولان در انجام آن جدیت به خرج داده و و تلاش مضاعفی را انجام دهند. ...

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر روز سه شنبه با حضور اعضای این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس اباد در این جلسه با محکومیت سخنان سخیف و بی ادبانه رئیس جمهور امریکا گفت: خداوند را شاکریم که دشمنان ما به خودی خود حرکات و رفتارهایی را ا ز خود بروز میدهند،که حقانیت ما را پیش از پیش نشان داده و خواری و ذلت آنان را به اثبات می رساند.

وی در با اشاره به بلای خانمانسوز اعتیاد و راههای درمان آن گفت:سال گذشته حرکات منسجمی در زمینه درمان اعتیاد معتادان در زمینه تی سی یا مراکز درمانی اجتماع محور اعتیاد صورت پذیرفت ، اما با توجه به محدودیت های موجود در این زمینه اقدامات قابل توجه بعدی تاکنون صورت نگرفته و میطلبد تا مدیران و مسئولان در انجام آن جدیت به خرج داده و و تلاش مضاعفی را انجام دهند.

طباطبائی با اذعان بر اینکه مراکز درمانی اجتماع محور یا TC تی سی در ۷۰درصد اقدامات خود عملکرد موفقی را داشته اند ، یادآور شد:در حال حاضر این شیوه، بهترین شیوه برای درمان بلای خانمانسوز اعتیاد است و نتیجه قابل توجهی در سراسر کشور به دنبال داشته است،لیکن انجام این اقدام مهم نیازمند مشارکت تمامی دستگاهها و ارگانهای درگیر در این زمینه خصوصا،دانشگاه ها،آموزش و پرورش،سازمان بهزیستی،شهرداری،هلال احمر و سایر ارگانهاست نه فقط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی.

دادستان پارس آباد استفاده از ظرفیت فضای مجازی را سهل الوصول ترین شیوه برای آموزش و درمان اعتیاد دانست و گفت:روزانه اخبار و رویدادهای زیادی در زمینه مواد مخدر در فضای مجازی،چه در خصوص اخبار و اطلاعات مربوط به اعتیاد و چه در خصوص شیوع و ابتلا به آن منتشر میشود،و اگر جنبه های مثبت این برنامه در این فضا آموزش و ترویج شود،کمک شایانی به حل این معضل می کند.

وی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر نیز گفت:معتادی که از سر و وضع ظاهری آن اعتیادش تشخیص داده میشود،معتاد متجاهر است و نیازی به تحقیقات و سایر روشهای تخصصی و فنی نیست و باید تمامی آنها از روی پوست جامعه جمع آوری شوند،اما متاسفانه در این زمینه نیز اقدام درخور توجهی صورت نگرفته و در بسیباری از موارد با مماشات با آنها برخورد میشود.

طباطبایی از همکاری و هماهنگی تنگاتنگ سپاه و نیروی انتظامی با دستگاه قضایی در زمینه دستگیری و برخورد با افراد معتاد و توزیع کنندگان مواد مخدر خبر داد و افزود:اگر چه کارهای ارزشمندی در این زمینه توسط این دستگاهها صورت گرفته،اما تنبیه و مجازات آخرین راه حل مبارزه با اعتیاد نیست و رهایی از این معضل نیازمند پروتکل و دستورالعمل ها و مولفه های استخراجی منسجم و با برنامه ای ایست که آن نیز نیازمند مشارکت تمامی ارگانها خصوصا در زمینه ارتقای بخش آموزش مراکز تی سی TC و کارگاههای آموزشی است و تا زمانی که انگیزه ترک و کنار گذاشتن اعتیاد در بیماران مبتلا به اعتیاد ایجاد نشود،این کار غیر ممکن و لاعلاج است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد از تغییر الگوی مواد مخدر از شیوه سنتی به شیوه صنعتی خبر داد و افزود:متاسفانه اکنون استعمال مواد مخدر نیز بسیار تسهیل شده است چرا که نه بوی خاصی دارد و نه تجهیزات بخصوصی نیاز دارد به همین خاطر به راحتی استعمال میشود و این کار را برای مبارزه با اعتیاد و تشخیص و درمان آن در جوامع سخت نموده است.