12:35:22 - چهارشنبه 8 نوامبر 2017
فرماندار شهرستان پارس اباد عنوان کرد؛
ثبت نام رایگان در تمامی کتابخانه های شهرستان بمناسبت روز کتاب و کتابخوانی در راستای رشد و توسعه فرهنگ عمومی
در سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. این روز، یکی از روزهای هفته کتاب نیز هست. نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ با حضور فرماندار پارس آباد و سایر نهادهای عضو ،جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد ،روز سه شنبه با محوریت برنامه ریزی و هماهنگی هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۴ آبان شروع خواهد شد، برگزارشد.

فرماندار پارس آباد در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی زیر بنای توسعه در تمامی حوزه های سیاسی اجتماعی و اقتصادی را توسعه منابع انسانی عنوان کرد و گفت : هیچ جامعه ای توسعه نخواهد یافت مگر اینکه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار جامعه نهادینه شود.

او با بیان اینکه کتاب، محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های دراز مدت انسان است،تصریح کرد:سهم کتاب در انتقال دانش ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است. کتاب وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به آیندگان منتقل می شود.

صمدی رئیس انجمن کتابخانه های عمومی پارس آباد خواستار توجه بیشتر به تعبیه کتاب و کتابخانه در اماکن عمومی پرجمعیت شد و گفت: مکانهای عمومی که جمعیت بیشتری برای رفع و رجوع کارهای ادرای و … مانند بانک ها و سایر مراکز ، مراجعه کرده و وقت بیشتری را صرف میکنند،باید از زمان سپری شده نهایت بهره برداری را ببرند و وقت اضافه خود را در جهت مطالعه و خواندن کتابهای عمومی و مورد علاقه صرف نمایند تا میل و رغبت آنان برای مطالعه بیشتر شده و فرهنگ کتابخوانی در جامعه جا بیفتد.

وی با اشاره به متولیان کتاب و کتابخوانی گفت: شایسته است در این روز بخصوص با برگزاری مسابقات و نشست های کتابخوانی در ترویج و توسعه این رویداد مهم و حیاتی سهیم باشیم.

صمدی خواستار اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری در راستای تامین بودجه کتاب و کتابخانه های عمومی شد و گفت: نیم درصد درآمد کل شهرداری باید صرف هزینه های کتاب و کتابخانه های عمومی شده و هر سال امکانات بیشتری در خدمت شهروندان عزیز در این راستا قرار گیرد تا این فرهنگ ارزشمند به نحو احسن در جامعه ما مرسوم شود.

رئیس شورای تامین شهرستان پارس اباد از یادآوری روز ۲۴ آبان به مدت سه روز بعنوان روز کتاب و کتابخوانی یاد کرد و افزود: ثبت نام در این ایام در تمامی کتابخانه های شهرستان بدون دریافت حق عضویت و برای تمامی شهروندان آزاد است و تنها مدارک لازم برای ثبت نام در این مراکز نیاز است.

سرپرست شهرداری پارس آباد نیز در این جلسه علیرغم محدودیت منابع این نهاد خصوصی گفت: علیرغم محدودیت منابع شهرداری و مقروض بودن سنگین این مجموعه در سایه بی کفایتی شهرداران گذشته ، از تمامی تلاش خود در جهت محقق شدن این امر بهره مند خواهیم شد تا به جهت اهمیت بالای این موضوع و جا افتادن فرهنگ کتاب و کتابخوانی این مهم تحقق یابد.

لازم به یادآوری است که در هفته کتاب، در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود.

 

گزارش از: رضا امیرپور

 

انتهای پیام/

  1. فوزیه چاوری   نوامبر 14, 2017  

    عضو در کتاب خانه

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 796
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4945638
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي