11:16:26 - دوشنبه 5 سپتامبر 2016
جذب سرمایه گذاری خارجی ، لازمه توسعه صنایع تبدیلی در استان
ارس رسا : یاشار پورمجید –  اخیرا استاندار اردبیل در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با یادآوری سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت در شمال استان برای تبدیل اراضی دیم به کشت آبی و افزایش تولیدات کشاورزی استان در آینده نزدیک ، از لزوم تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه صنایع تبدیلی استان

ارس رسا : یاشار پورمجید – photo_2016-09-05_19-14-15

اخیرا استاندار اردبیل در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با یادآوری سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت در شمال استان برای تبدیل اراضی دیم به کشت آبی و افزایش تولیدات کشاورزی استان در آینده نزدیک ، از لزوم تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه صنایع تبدیلی استان تاکید کرده است.
واقعیت این است که روند توسعه صنایع تبدیلی در استان اردبیل، که یکی از شعارهای اصلی دولت های قبلی و فعلی در این استان بوده است ، در مرحله عمل به سرعت و شتاب لازم نرسیده است.

با توجه به شرایط نظام بانکی کشور، تخصیص اعتبارات و تسهیلات خاص برای توسعه صنایع تبدیلی در استان اردبیل همواره با چالش ها و مشکلاتی مواجه بوده است. حتی در شرایطی که معدود صنایع تبدیلی موجود در استان از کمبود نقدینگی رنج می برند ، تزریق تسهیلات کمکی به آنها همواره با اما و اگرهای بسیاری مواجه بوده است.

اگر چه گفته می شود واحدهایی در الویت پرداخت تسهیلات کمکی دولت قرار می گیرند که مشکل اصلی آنها سوء مدیریت نبوده و انحرافی در نحوه هزینه کرد تسهیلات نداشته اند؛ اما همان کارخانه ها و صنایع نیز با مشکل فراهم کردن وثیقه ها و ضمانت نامه های مورد نظر بانک ها مواجه بوده اند.
در چنین شرایطی که تامین اعتبار مورد نیاز برای توسعه صنایع تبدیلی در استان از محل اعتبارات داخلی با مشکل است ، اصرار استاندار اردبیل به استفاده از منابع مالی خارجی قابل درک است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 816
  • بازدید دیروز: 2294
  • کل بازدیدها: 4900699
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي