11:59:02 - دوشنبه 24 آوریل 2017
جشنواره توانمندی های عشایر شاهسون مغان در پارس آباد برگزار می شود
فرماندار پارس آباد مغان گفت: پنجم اردیبهشت همزمان با سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) اولین جشنواره توانمندی های عشایر شاهسون مغان در منطقه دشت فتحعلی (پالاز هاماری) شهرستان پارس آباد برگزار می شود.

به گزارش ارس رسا به نقل از سبلان نیوز ، اکبر صمدی افزود: در برگزاری این جشنواره برخی از دستگاه های اجرایی منطقه ، طوایف مختلف عشایر و هنرمندانی از منطقه و استان مشارکت و همکاری می کنند.
وی اضافه کرد: برپایی غرفه محصولات کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی، تولیدات عشایری، برگزاری آئین ها و بازی های بومی و محلی، موسیقی سنتی عاشیقلار و نمایش ، مسابقه اسب سواری و شترسواری ، انتخاب قوچ برتر مغان و مسابقه خانوادگی از جمله برنامه هایی است که در این جشنواره اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حاشیه این جشنواره توانمندی های ادارات منطقه به نمایش گذاشته می شود، گفت: اولین جشنواره توانمندی های عشایر شاهسون مغان از ساعت ۱۰قبل از ظهر روز سه شنبه هفته جاری در دشت فتحعلی برگزار خواهد شد.
جمعیت عشایر استان اردبیل ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر و در قالب ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار بوده که به نگهداری ۱٫۵ میلیون راس دام مشغول هستند.
عشایر استان از ۴۵ طایفه مستقل تشکیل شده که همه ساله در یک هزار و ۵۲۷ اوبا ، ۵۲۷ قشلاق ، ۲۳۷ ییلاق ، هفت زیست بوم و ۵۱ سامانه زندگی می کنند.
در مقایسه با جمعیت عشایری کشور عشایر شاهسون اردبیل ۶٫۵ درصد از جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند و در قیاس با جمعیت استان اردبیل شش درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.
عشایر استان همه ساله ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز ، ۴۳ هزار تن شیر ، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر و یک هزار و ۵۰۰ تن پشم و ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع صنایع دستی تولید می کنند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4473
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4804088
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي