خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
19/01/10 14:14
شناسه خبر : 31160

جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت از سالهای گذشته برگزار خواهد شد

فرماندار شهرستان پارس آباد در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم توجه مدیران و روسا به موضوع کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: همکاری دستگاهها در نشست کتاب خانه های عمومی باید عملیاتی بوده و صرفا جهت رفع تکلیف نباشد. ...

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد با حضور فرماندار ، رئیس انجمن کتابخانه های عمومی و نمایندگان دیگر دستگاههای اجرایی  این شهرستان پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ رئیس انجمن کتاب خانه های عمومی همچنین از برگزاری متفاوت دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به تهدیدات خصمانه استکبار جهانی و غرب و گروهک های ضد انقلاب و تروریستی ،چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت از سالهای گذشته و با شکوه و عظمت مثال زدنی برگزار می شود،تا دشمنان و معاندان اسلام و انقلاب بیش از پیش مایوس شوند.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم توجه مدیران و روسا به موضوع کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: همکاری دستگاهها در نشست کتاب خانه های عمومی باید عملیاتی بوده و صرفا جهت رفع تکلیف نباشد.

فرماندار شهرستان پارس آباد شهرداری را تامین کننده امورات روزمره کتاب خانه های عمومی و مسائل فرهنگی اعلام کرد و گفت: متاسفانه به دلیل انباشت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمد شهرداری، این مبلغ به رقم حجیمی تبدیل شده و پرداخت آن از توان شهرداری خارج شده است و در همین راستا فعالیت های مرتبط با حوزه کتاب و فرهنگ کتابخوانی بایکوت شده است که لازم است شهرداری و شورا  اقدام عاجلی برای برون رفت از این معضل ارائه نمایند.

علایی از تدوین کتابی تحت عنوان عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال سخن گفت و خاطر نشان کرد: فرمانداری شهرستان پارس آباد حاصل تلاش نظام را در قالب کتابی از مجموعه اقدامات و دستاوردهای ادارات و نهادهای دولت محلی تدوین و به منصه ظهور خواهد گذاشت.

پور محمد رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان نیز از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در زمینه های کتاب طی ایام آتی در این شهرستان خبر داد و افزود: ۳۸ برنامه در زمینه کتاب در دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد که از جمله آنها میتوان به برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب و امام ،مسابقه کتابخوانی همراه با اهدای جوایز، مسابقات نقاشی،نشست جم خوانی،نشست کتابخوان کودکان و رونمایی از کتاب، سرگذشت افلاکیان جلد دوم اشاره کرد.

وی از عضویت رایگان ۲۱۰۷ نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر در کتابخانه های عمومی این شهرستان عضویت دارند، که شامل ۶ کتابخانه عمومی در شهر پارس آباد، ۳ کتابخانه عمومی روستایی و یک کتابخانه مشارکتی در این شهرستان است.

خبرنگار: رضا امیرپور