خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/08/04 20:54
شناسه خبر : 30101

حادثه رانندگی با ۳کشته و ۵زخمی در پارس آباد + گزارش

بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی ریو با خودروی پراید در 50 کیلومتری پارس آباد، در نزدیکی روستای بران اصلاندوز، 3نفر کشته و 5نفر زخمی شدند. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل، داور طاعتی رییس هلال احمر پارس آباد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: این حادثه دیشب حوالی ساعت۲۰ در نزدیکی روستای بران از توابع بخش اصلاندوز شهرستان پارس آباد رخ داد ۲نفر از سرنشینان خودروی ریو و راننده خودروی پراید فوت کردند و ۵نفر دیگر از هر ۲خودرو مصدوم شدند که توسط نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به بیمارستان امام خمینی(ره) انتقال داده شدند.

سرهنگ حجت فتاحی رئیس پلیس‌راه استان اردبیل، در خصوص علت این حادثه گفت:با ارزیابی‌های انجام یافته علت وقوع این حادثه دلخراش ۵۰درصد تخلف خودروی ریو و ۵۰درصد نیز اداره راهداری شهرستان پارس‌آباد بخاطر عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک در حوزه ایمن‌سازی و انجام نیافتن اقدامات ایمنی است.

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل تاکید کرد: طبق تبصره ۳ ماده ۱۴ رسیدگی به تخلفات، چنانچه سازمانی تکالیف خود را در حوزه ارتقای ایمنی راه یا سایر وظایف قانونی انجام ندهد و عدم انجام وظایف منجر به بروز تصادف و حادثه‌های ناگوار ‌گردد، طبق قوانین حق‌السهم میزان قصور انجام پذیرفته به مقامات قضایی اعلام خواهد شد.

فتاحی با اشاره به اینکه جاده‌های شمال استان اردبیل از نظر ایمنی مناسب نبوده و کوچکترین تخلف منجر به مرگ رانندگان و بروز اتفاقات ناگوار می‌شود، افزود: عرض کم‌ مسیرهای ارتباطی شمال استان اردبیل، پیچ‌های متعدد همراه با قوس و سیستم روشنایی نه چندان مناسب در برخی محورها باعث می‌شود که کوچکترین تخلف تبدیل به آخرین اشتباه رانندگان شود.

گفتنی است،۷۳درصد از تصادفات جاده ای استان در جاده مغان رخ می دهد که ۴روز پیش نیز، در تصادف خودروی لکسوز با سواری پژو ۲۰۶ در مسیر پارس‌آباد – جعفرآباد ۳نفرکشته و ۴نفر دیگرمصدوم شدند.