8:33:18 - شنبه 8 مه 2021
حبیب احمدی: مجلس انقلابی باید انقلابی عمل کند
موج نگرانی اصحاب رسانه از تعطیلی فله ای مطبوعات بدنبال مصوبه دولت و مجلس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ حبیب احمدی مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان اردبیل عنوان کرد:

مجلس انقلابی باید انقلابی عمل کند

موج نگرانی اصحاب رسانه
از تعطیلی فله ای مطبوعات

بدنبال اعتراض شدید اهالی رسانه بخصوص صاحبان روزنامه های غیر دولتی به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر حذف عدم التزام دستگاههای دولتی به انتشار آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار و متعاقب آن لغو مصوبه از سوی دولت، اینبار مجلس شورای اسلامی با نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، اعلام داشته که مصوبه دولت مغایر با قانون می باشد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان اردبیل با اعلام مطلب فوق افزود؛
بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا اقتصاد دنیا دگرگون شده وبسیاری از شاغلین متضرر و ورشکست شده اند که نیازمند حمایت از سوی دولت و مجلس هستند مطبوعات نیز مستثنی از این قضیه نبوده و نیازمند حمایت جدی مسئولان امر می باشد.

حبیب احمدی افزود؛ پاسکاری رکن چهارم دموکراسی در زمین مجلس و دولت در حقیقت حیات و ممات بیست هزار نفری شاغلان این حرفه را رقم می زند.

بازرس خانه مطبوعات و رسانه های کشور بیان داشت؛ این روزها نبض رسانه های مکتوب در سراسر کشور بدلیل افزایش سرسام آور هزینه ها به شماره افتاده و با این تصمیم غیر منطقی مجلس قطعا مرگ بسیاری از مطبوعات رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد؛ بدلیل گرانی کاغذ ، زینگ ،چاپ و… قیمت تمام شده نشریات بالا رفته و از طرف دیگر درآمد به شدت نازل کرده بطوری که تعدادی از نشریات مشمول ماده ۱۶ و تعطیل شده اند.

حبیب احمدی گفت؛ اصرار به حذف چاپ آگهی در نشریات از سوی دولت و مجلس شائبه هایی در ذهن متبادر می کند که آیا این تصمیم در راستای حمایت از پیمانکارانی هست که هزینه های میلیونی از انجام پروژه ها به جیب می زنند یا پشت پرده این تصمیمات اهدافی دیگر نهفته است؟

وی بیان داشت ؛ در حال حاضر تنها روزنه امید روزنامه ها همین آگهی های دولتی و چاپ مناقصه ها و مزایده ها ست و اگر این تصمیم عملیاتی شود تعطیلی گسترده مطبوعات را شاهد خواهیم بود، و تعطیلی مطبـوعات نه به نفع نظام هست و نه به نفع مردم و جامعه.

وی اظهار امیدواری کرد مجلس با تصمیم درست در این برهه حساس در راستای عمل به تبصره دو اصل سوم قانون اساسی که تاکید بر شفاف سازی و بالا بردن سطح آگاهی از طریق مطبوعات و رسانه های جمعی تاکید دارد عمل نماید.

 

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های استان اردبیل در پایان از نمایندگان استان و نمایندگان مجلس انقلابی خواست که با تصمیم غیر عقلانی آب در آسیاب دشمن نریزند و با خاموش کردن چراغ بیداری و آگاهی در جامعه باعث سلب اعتماد عمومی نشوند.چرا که جامعه فاقد رسانه جامعه مرده ای بیش نیست.
.

کانال رسمی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل

 

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3343
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802958
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي