14:30:17 - یکشنبه 14 ژانویه 2018
پور حسین در گفتگو با شبستان:
حکم اعدام از میان جرایم مواد مخدر حذف نشده است/این جرایم با اعدام مهار نمی شود
خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مصوبه جدید مجلس درخصوص لغو حکم اعدام از میان جرایم مواد مخدر گفت: این مصوبه موجب نجات بسیاری از مجرمین مواد مخدر از اعدام شده است اما به طور کلی اعدام از میان این جرایم حذف نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ شکور پورحسین، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان در مورد حذف اعدام از میان جرایم مواد مخدر گفت: حکم اعدام از میان جرایم مواد مخدر حذف نشده است. بلکه این مصوبه که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد بنابر آن دارد تا مجازاتهای جرایم مواد مخدر متناسب با جرایم مواد مخدر باشد.

وی افزود: باید بپذیریم که سیاستهای دولتها و سازمانهای بین المللی در مبارزه با مواد مخدر با شکست مواجه شده است و این موضوع را همه اذعان دارند البته برخی از کشورها به بخشی از مواد مخدر قانونیت بخشیده اند و دوز خاصی از مواد مخدر را در کشورشان آزاد اعلام کرده اند این موضوع موجب شد تا کسانی که نیازمند مواد مخدر هستند از طریق قانونی اقدام به خرید مواد مخدر کنند.

نماینده مردم پارس آباد تصریح کرد: دولتها نیز چون هزینه های سنگین مبارزه و تهدیدات را تقبل می کنند با ممنوعیت مواد مخدر هزینه ای را نمی توانند دریافت کنند اما دولتهایی که دوز خاصی از مواد مخدر را اعلام کرده اند از قبل این موضوع سود خاص خود را نیز کسب می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: اعتقادم این است که در جرایم مواد مخدر و مفاسد اقتصادی اعدام شبهه دارد و از نظر شرعی با شبهه مواجه است. بنده به عنوان حقوقدان با اعدام در هر سطحی از جرایم اقتصادی و یا مواد مخدر مخالفم.

پورحسین خاطرنشان کرد: این جرایم، جرایمی نیستند که با اعدام مهار شود ساختارهای معیوب یک کشور می تواند موجب اقتصاد معیوب و یا رانت های اقتصادی را رقم می زند مگر می توان با اعدام جلوی رانت های اقتصادی را گرفت اعتقاد دارم ابتدا باید ساختارها را درست کنیم.

وی افزود: مجلس با تصویب این موضوع گامی برداشت تا در جهت حبس زدایی و اعدام زدایی اقدام کند امیدواریم که به طور کلی بحث اعدام را از مواد مخدر خارج کنیم آمار نشان می دهد که اعدام در مواد مخدر نه تنها موجب عدم کاهش جرایم مواد مخدر نشده است بلکه موجب افزایش جرایم مواد مخدر نیز شده و این موضوع در آمار به خوبی نشان می دهد. باید راهکار حل این مشکل را در جای دیگری جستجو کنیم.

وی گفت: تعداد کثیری از مجرمین مواد مخدر با مصوبه جدید مجلس از اعدام نجات یافته اند و به نظرم این گام جدیدی در راه مقابله با جرایم مواد مخدر است امیدواریم گامهای موثرتری در این راه از طریق مجلس و دولت برداشته شود.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4657
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4804272
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي