16:34:52 - سه‌شنبه 27 ژوئن 2017
خبرگزاری فرانسه: ترامپ بشدت در میان مردم جهان نامحبوب است
خبرگزاری فرانسه امروز از واشنگتن گزارش داد: نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد؛ ‘دونالد ترامپ’ بشدت در میان مردم جهان نامحبوب است، به غیر از مردم دو کشور روسیه و اسرائیل.

به گزارش ارس رسا به نقل از ایرنا؛خبرگزاری فرانسه در این گزارش می نویسد: براساس آخرین نظر سنجی بعمل آمده توسط ‘ مرکز تحقیقات پیو’، ‘ دونالد ترامپ’ رئیس جمهور آمریکا بشدت در خارج از کشور نامحبوب است، مگر دو کشور روسیه و اسرائیل.
فقط مردم این دو کشور هستند که در مقام مقایسه ؛ حسن اعتمادشان به ترامپ بیشتر از حسن اعتمادشان به ‘باراک اوباما’ رئیس جمهور قبلی آمریکا در دوران کاری اش بوده است.
پیو طبق نظرسنجی که از مردم ۳۷ کشور جهان به عمل آورده به این نتیجه گیری رسیده است که فقط ۲۲ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند به دونالد ترامپ برای اعتبار بخشیدن به ایفای نقش آمریکا در موضوعات جهانی اعتماد دارند. این رقم برای ‘باراک اوباما’ در سالهای پایانی ریاست جمهوری اش ۶۴ درصد بود.
طبق ارزیابی این موسسه نظرسنجی, در بسیاری از کشورهای جهان مردم حسن اعتمادشان را نسبت به آمریکا از دست داده اند . این کشورها شامل کشورهای حوزه آمریکای لاتین؛ آمریکای شمالی ؛ اروپا؛ آسیا و آفریقا.
به خصوص این سلب اعتماد نسبت به رئیس جمهور جدید آمریکا در کشورهای متحد آمریکا در قاره های اروپا و آسیا و همچنین در کانادا و مکزیک نمایانتر از سایر حوزه هاست.
روسیه واسرائیل تنها کشورهایی هستند که اتباعی از آنها که هدف این نظرسنجی قرار گرفتند حسن اعتمادشان به ترامپ بیشتر از حسن اعتمادشان به اوباما در زمان کاری وی بوده است.
در ریشه یابی این افت محبوبیت ترامپ و آمریکا در انظار جهانیان؛ باید اعتراف کرد که یک سری تصمیم گیریها و اقدامات ترامپ این حس را در میان مردم جهان بوجود آورده است.
۷۶ درصد از پرسش شوندگان، کشیدن دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک را علت بی اعتمادی شان به ترامپ عنوان کرده اند. ترامپ هدفش از کشیدن این دیوار را جلوگیری از ورود مجرمان و جنایتکاران؛ مهاجران غیرقانونی ویا قاچاقچیان مواد مخدر به داخل خاک آمریکا ذکر کرده است.
خروج آمریکا از پیمانهای تجاری بین المللی ؛ از ‘توافق پاریس’ در مورد آب و هوای کره زمین و نیز فرمان اجرایی او برای ممنوعیت ورود مسلمانان شش کشور جهان به داخل خاک آمریکا از دیگر انگیزه های سلب اعتماد مردم کشورهای جهان از ترامپ بوده است.
و اما کارها و رفتارهای شخصی ترامپ هم به سهم خود نقشی بسزا در این بی اعتمادی ایفا می کند.
در گزارش موسسه نظرسنجی ‘ پیو’ اشاره شده است: ‘ بیشتر مردم کشورهایی که مورد این نظر سنجی قرار گرفتند؛ مستاجر جدید «کاخ سفید» را شخصیتی مستکبر، ناشکیبا و البته بسیار خطرناک می شناسند’ .
و اما طبق گزارش موسسه پیو؛ پرسش شوندگان در این نظرسنجی به یک سری ویژگیهای مثبت شخصیتی ترامپ هم اشاره کرده اند از جمله به قاطعیت و اراده محکم او.
اما معدودند کسانی که معتقدند ترامپ دارای کاریزما ( جاذبه شخصیتی) است؛ فردی است قابل و شایسته و فردی است محبوب مردم عادی جهان .
هفته گذشته هم شبکه خبری CBS یک نظرسنجی داخل آمریکا از مردم این کشور در مورد ترامپ انجام داد و به این ارزیابی رسید که ۳۶ درصد از آمریکاییان نظری مساعد نسبت به ترامپ دارند. میزان محبوبیت ترامپ در بدو روی کار آمدنش بسیار بالاتر از این بود.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1602
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871409
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي