16:45:52 - سه‌شنبه 2 مه 2017
خبری دلنشین برای زوجین نابارور
۱۵ مرکز درمان ناباروری ART، یک بخش آندرولوژی و یک مرکز جامع حفظ باروری در راستای برنامه طرح تحول سلامت و سیاست‌های جدید جمعیتی با حضور وزیر بهداشت و به‌طور همزمان در ۱۴ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ارس رسا به نقل از سلامت خبرگزاری تسنیم،؛ یکی از اهداف برنامه تحول سلامت علاوه بر حمایت از زوجین نابارور، افزایش دسترسی مردم به مراکز درمان ناباروری دولتی در مناطق محروم بود که در ابتدای طرح این مراکز ۲۴ مورد بود و تا آخر دولت یازدهم ۱۵ مرکز دیگر به بهره برداری می‌رسند که این مراکز برای جمعیت تحت پوشش حدود ۱۸ میلیون نفر در ۱۰ استان (به‌غیر از استان تهران ) است.

بنابراین گزارش قبل از شروع طرح تحول سلامت ۶۲ مرکز ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری خصوصی و دولتی وجود داشت که از این تعداد ۲۴ مرکز وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی بود که ۹ مورد آن آموزشی هستند و ۳۸ مرکز نیز خصوصی بودند.

طبق بررسی‌های انجام‌شده ۱۸ درصد ارائه خدمات ناباروری توسط مراکز دولتی و ۸۲ درصد نیز در مراکز خصوصی ارائه می‌شده است.

با افتتاح ۱۵ مرکز جدید درمان ناباروری در کشور که با حضور وزیر بهداشت در استان البرز و همزمان در استانهای قم، فسا، بیرجند، سبزوار، اراک، اردبیل، گراش، جهرم، زاهدان، گلستان، شیراز، شهرکرد و تهران افتتاح شد، شاهد رشد ۶۱درصدی مراکز درمان ناباروری در کشور خواهیم بود.

بر چسب ها: , , ,
تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 612
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872268
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي