15:41:38 - سه‌شنبه 19 فوریه 2019
علیرضا ارژنگی رئیس میراث فرهنگی شهرستان پارس آباد؛
خروج تپه نادری از حصار منطقه نظامی موجب رونق گردشگری می شود
رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پارس آباد در پایان گفت: تپه نادری یک منطقه ویژه گردشگری است و به جهت رونق گردشگری منطقه این اثر تاریخی بکر باید از حصار نیروی انتظامی خارج و در معرض دید گردشگران و عموم مردم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پارس آباد گفت: تپه نادری یک منطقه ویژه گردشگری است و به جهت رونق گردشگری منطقه باید از حصار نیروی انتظامی خارج شود.
در جلسه شورای اداری شهرستان پارس آباد که امروز سه شنبه برگزار گردید،رییس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آباد گزارشی از وضعیت حوزه گردشگری صنایع دستی و میراث این شهرستان تشریح کرد.
ارژنگی تصریح کرد: ۲۰۳ مورد آثار تاریخی و تپه های باستانی در شهرستان پارس آباد به ثبت رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در این شهرستان ۱۰۷ مورد آثار شاخص شناسایی شده است که ۴۳ مورد از آنها قابل ثبت بوده اما نیازمند تخصیص اعتبار است.
رییس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آباد قدمت قلعه تاریخی اولتان را بیش از ۲۲۰۰ سال ذکر کرد و افزود: این دژ تاریخی مربوط به دوره ساسانیان و یکی از آثار نادر و ارزشمند در جهان له شنار می رود.
وی به احداث موزه مردم شناسی نیز اشاره کرد و اظهار داشت؛ این پروژه در پارک ولیعصر پایین تر از عمارت فرمانداری با سرعت قابل قبولی در حال ساخت است.
ارژنگی مجوز مشاغل صادر شده در این شهرستان را ۱۰۲ مورد اعلام کرد و بیان داشت: مصاف بر این ۳۵ نفر نیز تحت پوشش بیمه صنایع دستی و ۶۰ نفر ورنی بافی است.
رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پارس آباد در پایان گفت: تپه نادری یک منطقه ویژه گردشگری است و به جهت رونق گردشگری منطقه این اثر تاریخی بکر از حصار امنیتی نیروی انتظامی باید خارج و در معرض دید گردشگران و عموم مردم قرار گیرد.
رضا امیرپور خبرنگار

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 546
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872202
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي