10:39:12 - یکشنبه 3 مه 2020
خروج گندم بدون مجور سازمان غله از استان ممنوع شد
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل: خروج گندم بدون مجوز سازمان غله از استان ممنوع بوده و توقیف خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ کارگروه امور اقتصادی شهرستان پارس آباد با محوریت خرید تضمینی محصولات کلزا،گندم و جو با حضور فرماندار و مدیر کل تعاون روستایی و دیگر مدیران استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این جلسه قیمت تضمینی محصول کلزا را ۴۶۶۰ تومان اعلام کرد و گفت: سطح زیر کشت کلزا در سال جاری ، ۳۵۵۰ هکتار است که این رقم در سال گذشته ۵۴۷۵ هکتار بود و پیش بینی می شود ۷۲۰۰ کلزا از کشاورزان خریداری شود.

حاجی پور گفت: در واقع سطح زیر کشت کلزا در اراضی بخش خصوصی کاهش محسوسی نداشته است و تنها در اراضی کشت و صنعت مغان ۲۰۰۰ هکتار کاهش کشت کلزا اتفاق افتاده است ، سطح زیر کشت این شرکت در سال گذشته به تنهایی ۴۰۰۰ هکتار بود اما در سال ۹۹ به ۲۰۰۰ هکتار تقلیل یافته است.

وی تصریح کرد: این محصول در سال جاری در سه مرکز خرید واقع در انبار جهاد، اصلاندوز و انبار اولتان توسط تعاون روستایی خریداری خواهد شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد قیمت تضمینی خرید گندم را ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

او با بیان اینکه سطح زیر کشت کندم در مجموع ۸۲۰۰ هکتار پیش‌بینی شده است، یادآور شد : پیش‌بینی می‌شود از این اراضی ۳۹ هزار تن محصول گندم برداشت شود.

رئیس کارگروه امور اقتصادی شهرستان پارس آباد ابراز داشت: در سال گذشته برای خرید محصول گندم ۸ مرکز خرید پیش بینی شده بود که در سال جاری نیز به همین منوال خریداری خواهد شد.

حاجی پور قیمت تضمینی خرید جو را در سال جاری ۱۶۳۰ تومان اعلام کرد و گفت: در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد نیز افزایش قیمت در خرید محصول جو رقم خورده است و در چهار مرکز خرید در شهرستان پارس آباد از کشاورزان خریداری خواهد شد که پیشتر از طریق جراید و مراجع مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: خروج گندم بدون مجوز سازمان غله از استان ممنوع بوده و توقیف خواهد شد.

صولت خاطرنشان کرد: کشاورزان عزیز نسبت به پهنه بندی محصولات خود در سامانه مربوطه اقدام نمایند در غیر این صورت محصولات آنها در زمان خرید یا پرداخت بهای محصول دچار تاخیر یا افت و خیز خواهد شد.

وی گفت: در سال گذشته مجموعا ۱۹۷ هزار تن گندم بصورت تضمینی در کل استان از کشاورزان خریداری شده بود که ۷۷ هزار تن از این میزان سهم کشاورزان شهرستان پارس آباد بود.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1702
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871509
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي