خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
16/08/02 11:54
شناسه خبر : 19969

خسارت ۳۵ میلیاردی زلزله به تاسیسات زیربنایی شهرستان پارس آبادمغان

فرماندار پارس آباد میزان خسارت‌های وارد شده ناشی از زلزله ايميشلي جمهوري آذربايجان در شهرستان مرزي پارس آبادمغان را 35 میلیارد ريال اعلام کرد. ...

به گزارش ارس رسا اکبر صمدی اظهار داشت : زلزله ۵٫۲ ریشتری صبح دیروز ایمیشلی جمهوری آذربایجان که پس لرزه های آن در پارس آبادمغان نیز احساس شد، در بخش راه‌ها، معابر، ساختمان‌های عمومی و دولتی در این شهرستان ۳۵ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

thum-5ddc45430bb7b4c626c-1_35321

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت مالی به اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی وارد شده است، گفت: در این زلزله ۲۰ میلیارد ریال به بخش ساختمانی، مسکن و ۱۵ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی شهرستان پارس آباد خسارت دیده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد تصریح کرد: وقوع زمین لرزه همچنین موجب ایست قلبی و مرگ یک پیرمرد ۶۳ ساله و مصدومیت دو شهروند پارس آبادی حین فرار از منزل شد که مصدومان حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.

مقارن دوشنبه ۱۲ مردادماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵٫۲ ریشتر ایمیشلی در جمهوری آذربایجان بوقوع پیوست که با توجه به اینکه این منطقه در نقطه مرزی با کشورمان واقع شده پس لرزه‌های آن شهرستان مرزی پارس آبادمغان را نیز لرزاند.

منبع: آران مغان