14:07:01 - چهارشنبه 8 ژوئن 2016
خسارت ۵۰۰ میلیاردی تگرگ به اراضی و باغات پارس آباد/ ۸۰۰۰ هکتار مزارع از بین رفت
فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارش روز چهارشنبه تگرگ، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به باغ ها و مزارع این شهرستان وارد کرد و موجب از بین رفتن ۸ هزار هکتار از محصولات کشاورزی شد.

به گزارش ارس رسا ، اکبر صمدی صبح امروز در بازدید میدانی از مناطق خسارت دیده شهرستان پارس آباد به خبرنگار آران مغان گفت: بر اثر بارش شدید تگرگ که بامداد روز چهارشنبه رخ داد بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد با برآورد اولیه خسارت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در این حادثه به شدت خسارت دید.

IMG18240212
وی با بیان اینکه این تگرگ باعث وارد شدن خسارات بالایی به بخش کشاورزی، دامداری و باغات شده، افزود: در این بلایای طبیعی همچنین به بیش از ۲۰ روستا نیز خسارت وارد شد.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان پارس آباد با بیان اینکه طوفان و بارش شدید باران و تگرگ در ۳۰ دقیقه سطح زمین را کاملاً سفید پوش کرد، اظهار داشت: در این حادثه همچنین بخش های زیادی از شهر پارس آباد دچار آبگرفتگی شد و به تاسیسات زیربنایی، معابر و اماکن مسکونی و امکانات شهری خسارت بالایی وارد شد.

صمدی افزود: سیلاب ناشی از تگرگ علاوه بر اینکه تعدادی از خانه ها را فرا گرفت، موجب شکسته شدن شیشه وسایل نقلیه، منازل، مغازه‌ها، درختان و آب‌گرفتگی معابر عمومی و خسارت به تعدادی از پل ها و ابنیه ها راه های روستایی شده است.
فرماندار شهرستان پارس آباد تصریح کرد: همزمان با این بلایای طبیعی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان ضمن هماهنگی و آماده باش به عوامل خدمات رسان برای جلوگیری از وقوع خسارات بیشتر، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند و هر یک از اعضا پس از پایان این طوفان در حال براورد خسارت های به وجود آمده جهت پیگیری قانونی آینده می باشند.

در بازدید از اراضی و مناطق خسارت دیده علاوه بر فرماندار شهرستان، معاون فرماندار، رئیس جهاد کشاورزی، نماینده بیمه محصولات کشاورزی و تعدادی از اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز حضور داشتند.

منبع:آران مغان

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1279
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902352
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي