18:05:36 - دوشنبه 30 جولای 2018
آقایان مسئول؛ لطفاً صورت مسئله را پاک نکنید!
در حاشیه تلفات انسانی کانالهای آب در مغان
متاسفانه مسئولان شهرستانی به جای پذیرش کم کاری و ضعف مدیریت خود در تامین امکانات حداقلی فراغت جوانان، سعی می کنند اتهام را متوجه “قربانیان” بکنند!

دوشنبه هجدهم تیرماه بود که غواصان پس از ساعت ها جنازه پسر جوانی که در کانال آب اطراف دریاچه شهرک آیت الله غفاری پارس آباد مغان غرق شده بود، را از آب بیرون کشیدند.

این جوان ۳۴ ساله که برای آب تنی داخل کانال رفته بود و به دلیل ناآشنایی به فنون شنا جان باخت، سومین قربانی کانال آب منطقه در ۴۵ روز اخیر به شمار می رود.

تاکنون آمار دقیقی از سوی مسئولان ذیربط شهرستان درباره قربانیان سالیانه کانالهای آب کشاورزی مغان منتشر نشده است اما آمار۴۵ روز اخیر چه بسا می تواند بیانگر عمق فاجعه ای باشد که نه تنها برای آن چاره جویی نمی شود بلکه به جای حل مسئله سعی بر این است که صورت مسئله را پاک کرده و نهایتاً “قربانی” را مقصر اصلی معرفی کنند!

ناگفته ییداست که امروزه وظیفه مسئولان صرفاً تکرار مکرر پیام های ایمنی و مراقبتی نیست بلکه آنان باید بپذیرند که بخش مهمی از این فاجعه متوجه بی مسئولیتی، کم کاری و ضعف مدیریت آنان است که همواره در تامین امکانات فراغت و تفریحات سالم جوانان شعار می دهند.

براستی اگر امکانات تفریحی حداقلی در این منطقه فراهم بود بخش زیادی از تلفات انسانی در کانالهای آب کشاورزی کاسته می شد اما نه تنها تاکنون هیچ اقدامی مثبت در این زمینه صورت نگرفته بلکه با وضع موجود نباید امیدوار باشیم که کانالهای آب کشاورزی مغان جوانان منطقه را در کام فرو نبرد!

اگر مسئولان قدری به حوزه مسئولیت خود توجه و به وجدانشان رجوع کنند، بدانند که هر کدام از آنان در بروز این حوادث جبران ناپذیر دخیل هستند و به جای فرافکنی لازم است پاسخگو بوده و حداقل با عملکرد خود در کاستن از این فجایع در آینده سهیم باشند.

انتهای پیام/تابناک اردبیل

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 250
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871906
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي