19:29:57 - شنبه 2 فوریه 2019
دستاورد اداره صنعت معدن و تجارت در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان پارس آباد
ساماندهی ۶۰۰۰ واحد صنفی و شناسایی بیش از ۱۰۰۰ نفر بافنده و صدور ۳۰۰۰ نفر کارت قالی بافی ،صدور ۱۰۰۰ فقره کارت مشاغل خانگی برای واجدین شرایط بخشی از دستاوردهای اداره صمت در شهرستان پارس آباد است.

پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا رضا امیرپور / آقایی رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان پارس آباد تاسیس این اداره را با نام ستاد بسیج اقتصادی بعد از دوران جنگ ذکر کرد و گفت: این اداره با توجه به ماهیت وجودی خود به توزیع کوپن و اقلام کوپنی می پرداخت که محل استقرار آن نیز در بخشداری وقت بود.

آقای تصریح کرد:  پس از ارتقاء پارس آباد از لحاظ سیاسی از بخشداری به فرمانداری، اداره بازرگانی شهرستان پارس آباد که در آن زمان زیر مجموعه وزارت بازرگانی بود،پایه گذاری شد که در همان سال موفق به ایجاد امور صنایع در این شهرستان نیز گردید.

وی یکی از دستاوردهای مهم شهرستان پارس آباد در حوزه اداره صمت را سرمایه گذاری و احداث شهرک صنعتی ۲۵ هکتاری با ۳۵ واحد صنعتی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفری واقع در نزدیکی روستای اولتان ذکر دانست و گفت: افزون بر این شهرک به دلیل گسترش فعالیت های اقتصادی تجاری و صنعتی روزافزون در شهرستان پارس آباد، ناحیه صنعتی یکصد هکتاری در نزدیکی قشلاق فتحعلی نیز به بهره برداری رسید که تاکنون ۱۳ واحد صنعتی در این ناحیه مجوز فعالیت دریافت کرده است.

آقایی خاطر نشان کرد: اینها تنها بخشی از فعالیت های اداره صمت در حوزه صنعتی است و ۴۰ واحد صنعتی نیز خارج از این نواحی و در مناطق شهرستان پارس آباد مجوز فعالیت دریافت کرده و افزون بر ۴۰۰ نفر اشتغالزایی بوجود آورده اند.

فعالیت ۲۰ واحد معدنی در شهرستان پارس آباد با سرمابه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی که سرجمع برای ۴۸۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده اند،از دیگر دستاوردهای این اداره بود که بخش دیگری از سخنان رئیس اداره صنعت معدن تجارت در این مصاحبه محسوب می شود.

آقایی حوزه فعالیت های اداره صمت را بسیار گسترده دانست و اذعان داشت:  توسعه و ایجاد کارگاههای نیمه متمرکز با مدیریت متمرکز فرش دستباف در ۶ واحد که هر واحد مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات ۴درصد دریافت کرده اند.

رئیس اداره صمت اظهار داشت: شناسایی بیش از ۱۰۰۰ نفر بافنده و صدور ۳۰۰۰ نفر کارت قالی بافی ،صدور ۱۰۰۰ فقره کارت مشاغل خانگی برای واجدین شرایط، اعطای تسهیلات ۶ میلیون تومانی با بهره ۴درصد، بیمه قالیبافی برای ۱۰۰۰ نفر با یارانه دولتی،ایجاد ۱۴ اتحادیه یا تشکلهای صنفی و تشکیل اتاق اصناف شهرستان و فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای صدور پروانه فعالیت برای شهروندان و متعاقبا تسهیل زمینه برای اجرای انتخابات الکترونیکی از اهم دستاوردهای اداره صنعت،معدن،تجارت در شهرستان پارس آباد است.

آقایی افزود: تخصیص کوپن یا همان کالا برگ یارانه ای برای بیش از ۱۵۰ هزار نفر در سطح شهرستان در دوران جنگ تحمیلی توسط بسبج اقتصادی که سالانه ۱۱ مرحله روغن نباتی،۷ مرحله قند و شکر و ۳ مرحله برنج توزیع شده است و در حال حاضر نیز تخصیص کالاهای یارانه ای بمنظور تنظیم بازار با ۱۵۰ تن برنج ،۳۰ تن گوشت قرمز و مرغ منجمد به همراه ۴۰ تن برنج دیگر بمناسبت ایام فاطمیه تدارک دیده شده است که با قیمت یارانه ای دولتی در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

ساماندهی ۶۰۰۰ واحد صنفی ،نصب منشور اخلاقی در محیط اداره در راستای تکریم ارباب رجوع و احترام به حقوق شهروندان و استقرار میز خدمت از دیگر دستاوردهای این اداره در شهرستان پارس آباد است که آقایی در پایان مصاحبه به آن اشاره کرد.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2411
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4905069
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي