19:09:10 - جمعه 12 آگوست 2016
دلیل درگیری اعضای شورای شهر اردبیل چه بود؟
درگیری‌ها از سخنان دبیر شورای اسلامی و محمد اصلانیان آغاز شد و بعد از کمی به دگیری لفظی بین شاکر و افسانه نیز سرایت کرد؛ به طوری که دقایقی صحن علنی شورای شهر باز هم با محور قرار دادن استیضاح و برکناری شهردار سابق اردبیل متشنج شد.

به گزارش ارس رسا ، شامگاه دوشنبه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل نامه فرمانداری اردبیل مبنی بر رد روند استیضاح شهردار و انتخاب غیرقانونی سرپرست شهرداری قرائت شد و اعضای شورای شهر بعد از قرائت نامه فرمانداری نسبت به آن واکنش نشان داده و در نهایت با ۹ رای بر مصوبه و اقدام قانونی خود تاکید کردند تا پرونده استیضاح برای روشن شدن وضعیت به شورای حل اختلاف استان ارسال شود.

photo_2016-07-24_01-54-14

فرمانداری اردبیل در نامه خود خطاب به اعضای شورای شهر به فرایند استیضاح و رعایت نشدن مدت زمان ۱۰ روزه برای پاسخگویی شهردار اردبیل ایراد گرفته و در این زمینه به صراحت بر غیرقانونی بودن روند استیضاح و به دنبال آن انتخاب سرپرست شهردار اردبیل تاکید کردند.

رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه فرماندار پیش از این و بر اساس شنیده‌ها به صورت غیرقانونی به این مصوبه اعتراض کرده بود، افزود: در این مرحله با بررسی مصوبه در کمیته تصویب، فرمانداری با روند استیضاح شهردار اردبیل مخالفت کرده است.

زکی‌الله خوشبخت به اعضای شورای شهر اعلام کرد: وزارت کشور با مکاتبه‌ای که با استانداری داشته به صراحت روند استیضاح را قانونی اعلام کرده و هیچ ایراد و اشکالی به روند کار شورای شهر وارد نیست.

در این هنگام حسین افسانه از مخالفان استیضاح شهردار اردبیل به صراحت گفت: وزارت کشور مکاتبه‌ای با شورای شهر نداشته و بنده چنین تأییدی را از سوی وزارت کشور تکذیب می‌کنم، چرا که همچنان ابهاماتی در روند استیضاح وجود دارد که اتفاقاً مسؤولان روی آنها دست گذاشتند.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز در پاسخ عضو پارلمان محلی گفت: هر چند وزارت کشور مستقیم به شورای شهر اردبیل نامه‌ای ارسال نکرده است اما ما تلویحاً از استانداری استعلام کردیم که آنها نیز اعلام کردند روند استیضاح شهردار اردبیل قانونی بوده است.

اما با طرح برخی از موضوعات و اظهارات تعدادی از اعضای پارلمان محلی در باب تخلفات شهردار سابق اردبیل در بخش پروژه‌های اجرایی شورابیل به ویژه نصب چمن مصنوعی که مغایر با لایحه بودجه سال ۹۵ است تنش بین اعضای شورای شهر به ویژه محمد اصلانیان با ناصر ناطق درآبادی بالا گرفت.

درگیری زمانی آغاز شد که دبیر شورای شهر اردبیل گفت: برخی‌ها ادعای قانون‌مداری دارند اما حرکتشان نشان‌دهنده کار غیرقانونی است.

ناطق‌درآبادی با بیان اینکه عده‌ای ادعای قانون‌مداری دارند اما کار غیرقانونی انجام می‌دهند، افزود: عملیات چمن‌کاری در رینگ پیاده‌روی شورابیل خارج از مصوبه بوده و هیچ ردیف اعتباری و بودجه‌ای ندارد که تمام مراحل آغاز این پروژه به شکل غیرقانونی انجام شده و حتی انعقاد قراردادی را نیز با پیمانکار شاهد نیستیم.

در آن زمان محمد اصلانیان عضو شورای اسلامی شهر اردبیل در مورد طرح تکمیل رینگ چمن شورابیل گفت: همه شما در آن روز روی چمن قدم گذاشتید و هیچ کدام نه انتقادی کردید و نه سوالی.

وی با چهره آشفته گفت: بعد از مدتها اینجا نشستید و در مورد کسی که اینجا نیست (منظور شهردار سابق) حرف می زنید و کار او را احتمالا غیرقانونی خطاب می کنید و این در شان شورای شهر اردبیل نیست که پشت سر کسی حرف و او را زیر سوال ببرید.

حسین افسانه عضو دیگر شورای اسلامی شهر اردبیل در جلسه امروز با انتقاد از مخالفت اعضا با اختصاص ۲۵۰ میلیون برای چمن مصنوعی رینگ شورابیل گفت: درست است که این مبلغ در بودجه سال ۹۵ نیامده است ولی در بازدید از طرحهای عمرانی شورابیل همگان از نصب این چمن خوشحال و حمایت می کردید چرا آن موقع هیچ از یک شما از شهردار وقت در مورد عدم انتشار آگهی این طرح و محل صرف این هزینه سوال نکردید.

در این زمان، درگیری‌های لفظی به شاکر و افسانه نیز سرایت کرد؛ به طوری که دقایقی صحن علنی شورای شهر باز هم با محور قرار دادن استیضاح و برکناری شهردار سابق اردبیل متشنج شد و با درخواست رئیس شورای شهر فضای ملتهب جای خود را به فضای آرام‌تری داد، اما دوباره با اظهارات شاکر این شرایط متشنج شعله‌ورتر شد؛ به طوری که حسین افسانه و محمد اصلانیان به نشانه اعتراض صحن علنی شورا را ترک کردند تا همچنان سایه سنگین استیضاح شهردار اردبیل و رای ۹ به ۴ به نفع استیضاح‌کنندگان شهردار اردبیل در پارلمان محلی به خوبی لمس شده و احساس شود.

به گزارش فارس، در این جلسه اعضای شورای شهر بعد از قرائت دو ایرادی که فرمانداری به روند استیضاح شهردار اردبیل و انتخاب سرپرست شهرداری وارد کرده بود با اصرار اعضای شورای شهر به فرمانداری عودت داده شد تا بالاخره تکلیف استیضاح شهردار اردبیل منوط به نظر جلسه شورای حل اختلاف بماند که به احتمال زیاد این هفته برگزار خواهد شد تا با بسته شدن این پرونده بالاخره فرایند انتخاب شهردار جدید کلید بخورد.

منبع : ساوالان خبر

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 640
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4903298
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي