13:26:39 - سه‌شنبه 13 سپتامبر 2016
دمشق ترکیه را تهدید نظامی کرد
وزارت خارجه سوریه با ارسال کمک های به اصطلاح بشردوستانه به حلب توسط ترکیه بدون هماهنگی با دولت سوریه و سازمان ملل مخالفت کرد.

ارس رسا : یکی از منابع نزدیک به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد در صورت انجام عملیات نظامی جنگنده های ترکیه در آسمان سوریه، دمشق با این اقدام مقابله خواهد کرد و به آن واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش سانا، وزارت خارجه سوریه با ارسال کمک های به اصطلاح بشردوستانه به حلب توسط ترکیه بدون هماهنگی با دولت سوریه و سازمان ملل مخالفت کرد.

بر اساس این گزارش یکی از منابع حاضر در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: دمشق مخالفت خود را با وارد کردن کمک هایی تحت عنوان بشردوستانه به شهر حلب بدون هماهنگی با دولت سوریه و سازمان ملل اعلام می دارد. همچنین انجام عملیات نظامی جنگنده های ترکیه بر فراز اراضی سوریه بدون هماهنگی با دمشق و مسکو، تجاوز به سوریه و حاکمیت آن تلقی می شود.

این منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه در همین راستا تاکید کرد: در صورت چنین اقدامی از سوی تُرک ها، سوریه با استفاده از سازوکارها و ادوات مناسب، در چارچوب دفاع از حاکمیت خود، با این تجاوز مقابله خواهد کرد و به آن واکنش نشان خواهد داد. ترکیه از ابتدای بحران سوریه از تروریست ها حمایت مالی و تسلیحاتی کرد و به همین دلیل حق ندارد که نسبت به مردم سوریه و مبارزه با تروریسم مدعی شود.

گفتنی است رسانه ها اعلام کردند ۲۰ کامیون حاوی آنچه ترکیه آن ها را کمک های بشردوستانه شامل غذا، لباس و اسباب بازی عنوان کرده است، از مرزهای جنوبی این کشور عبور و به سمت استان حلب در سوریه در حرکت است.

منبع : خبرگزاری مهر

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 7295
  • بازدید دیروز: 9569
  • کل بازدیدها: 4944320
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي