خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
16/07/31 13:44
شناسه خبر : 19934

دولت مطالبات گندمکاران غرب کشور را پرداخت کند/ سیاست یک بام و دوهوا در تسویه با کشاورزان

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان و گندمکاران گفت:دولت درحالی در پرداخت مطالبات کشاورزان تاخیر دارد که اگر کشاورزان در پرداخت مطالبات خود به بانک تاخیر داشته باشند،مجبور به پرداخت جریمه دیرکرد می شوند. ...

به گزارش ارس رسا ، محمدقسیم عثمانی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عملکرد مسئولان در زمینه پرداخت پول محصولات خریداری شده از کشاورزان گفت:کشاورزان و گندمکاران غرب کشور با وجود گذشت بیش از یک ماه از تحویل محصول گندم به مراکز خرید گندم،تاکنون پول گندم را دریافت نکرده اند.

نماینده مردم بوکان درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:دولت درحالی در پرداخت مطالبات کشاورزان تاخیر دارد که اگر کشاورزان در پرداخت مطالبات خود به بانک تاخیر داشته باشند؛مجبور به پرداخت جریمه دیرکرد می شوند.

52420_Orig

وزارت کشاورزی توپ تاخیر درپرداخت پول گندمکاران را در زمین سازمان برنامه و بودجه می اندازد

این نماینده مردم در مجلس دهم،افزود:دولت درخصوص علت تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران،پاسخ قانع کننده ای نداده است.

عثمانی،ادامه داد:وزارت جهاد کشاورزی درخصوص تاخیر در پرداخت پول گندمکاران به نوعی توپ را در زمین سازمان برنامه و بودجه می اندازد و این سازمان، مسئولیت این کار را برعهده جهاد کشاورزی می داند و وزارت کشاورزی نیز موضوع را به سازمان تعاون روستایی نیز ارتباط می دهد.

وی ادامه داد: ناهماهنگی مذکور باعث شده کشاورزان در زمینه دریافت پول محصولاتشان،با مشکل روبرو شوند و اطلاع نداشته باشند که از چه سازمانی پیگیر مطالباتشان شوند.

 

بخشی از پول محصول چغندر سال قبل، پرداخت نشده است

عثمانی افزود:وقتی گندم از خارجی ها خریداری می شود؛پول آن پیش پرداخت می شود،این درحالی است که درسال اقتصاد مقاومتی با وجود گذشت یک ماه از دریافت گندم از کشاورزان داخلی،تاکنون پولی به آنان پرداخت نشده است.

عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی،یادآورشد:جهاد کشاورزی و سازمان های مربوط باید زمینه پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان را فراهم کنند و این موضوع فراموش نشود که هنوز بخشی از مطالبات بابت محصول چغندر سال قبل،به چغندرکاران پرداخت نشده است که باید به این موضوع رسیدگی شود./