خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
20/08/28 01:54
شناسه خبر : 33091

دیدار فرماندار شهرستان پارس آباد با بسیج دانشجویی دانشگاههای پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس آباد در دیدار با بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان پارس آباد گفت: مطالبات دانشجویان بسیجی در دانشگاه ها به حق و قانونی است و لزوم توجه به دانشجویان بسیجی در حوزه های مختلف ضروری است. ...

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ فرماندار شهرستان پارس آباد در دیدار با بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان پارس آباد گفت: مطالبات دانشجویان بسیجی در دانشگاه ها به حق و قانونی است و لزوم توجه به دانشجویان بسیجی در حوزه های مختلف ضروری است.

فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان این که مطالبه گری یکی از ویژگی‌های بسیج دانشجویی است گفت: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل فعال با توجه به مشکلات و دشواری‌های حاکم بر کشور، باید در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حضور داشته و اثرگذار باشند.

امامی بسیج دانشجویی را یک بازوی توانمند برای شتاب‌دهی فرآیند توسعه و آبادانی دانست و تاکید کرد:مجموعه فرمانداری شهرستان پارس آباد این آمادگی را دارد که از ظرفیت علمی و تخصصی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و همچنین تشکل‌های دانشجویی برای پیشبرد امورات بهره بگیرد.

فرماندار پارس آباد افزود: بسیج تنها قشری است که بدون محافظه کاری و لکنت زبان مطالباتش را بیان کرده و از روحیه شجاعت و ایثار و جهادی برخوردار هستند.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس آباد با بیان اینکه دانشجویان و اساتید بسیجی نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا می کنند، افزود: امروز مهمترین نقش بسیج دانشجویی برای رهایی کشور از بند تحریم‌ها، فعالیت های دانش بنیان به عنوان راهبرد اساسی برای رشد و توسعه اقتصادی و تبدیل ایده به ثروت و تجاری سازی آن است.

امامی فرماندار شهرستان پارس آباد یادآور شد:  دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی نباید به مدرک قانع باشد و ضمن پرورش ایده‌های خود، از طریق استار تاپ‌ها و ارتباط با پارک‌های علم و فناوری ایده خود را به ثروت تبدیل کند.

وی اظهار داشت: اقتصاد امروز جهان به شدت از وابستگی به منابع زیرزمینی و صنایع صنعتی فاصله گرفته و اقتصاد دانش محور و شرکت های دانش بنیان را به عنوان راهبرد اساسی خود برای رشد و توسعه اقتصادی می داند و توجه بسیاری از اندیشمندان، سیاست گذاران و برنامه ریزان را به خود معطوف کرده که در این میان دانشگاه به عنوان ایجاد کننده دانش و ناشر نقش کلیدی ایفا می کند.

فرماندار پارس آباد ابراز داشت:  در تغییرات سریع امروزی کشورهایی موفق خواهند بود که بتوانند خود را با این تغییرات انطباق داده و از قدرت نوآوری لازم برخوردار باشند. در دانشگاهها و نهادهای آموزش عالی نیز نوآوری و خلاقیت از اهمیت بالایی برخوردار است و این کار بر عهده دانشجویان خصوصا بسیج دانشجویی است.

فرماندار شهرستان پارس آباد یکی دیگر از اولویت‌های بسیج دانشجویی را فعالیتهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: مردم ما صاحب تاریخ و هویت دیرینه و اعتقادات دینی عمیق و ریشه دار هستند اما آن طور که باید و شاید در این زمینه نتوانستیم اهداف خود را محقق نماییم و نیازمند روحیه سلحشوری و بسیجی هستیم.

وی افزود: توفیقات هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر، عصاره همین فرهنگ ناب و ریشه‌دار و روحیه بسیجی در مردم بود که به دفاع مقدس تبدیل شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در پاسخ به برخی دغدغه ها و مطالبات دانشجویان بسیجی اشاره کرد و گفت: شهرستان پارس‌آباد دارای پتانسیل ها و ظرفیت های وسیعی است و نیازمند برنامه ریزی و اقدامات راهبردی و تدوین نقشه راه برای رسیدن به توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: در این مدت کوتاه توانستیم ظرفیت ها و نارسایی های شهرستان را رصد کرده و رایزنی های خوبی را برای توسعه شهرستان انجام دهیم و در سه محور مطالبات و مشکلات شهرستان پارس آباد را به جد پیگیری و جامه عمل خواهیم پوشاند.