3:28:54 - پنج‌شنبه 7 اکتبر 2021
رئیس کل بانک مرکزی از سوی رئیس جمهور منصوب شد
صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی جایگزین اکبر کمیجانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ علی صالح آبادی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی از سوی رئیس جمهور منصوب شد.

صالح آبادی متولد سال ۱۳۵۷ در سبزوار است. او دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت مالی از دانشگاه تهران است و مدرک دکتری خود را در رشته مدیریت مالی از دانشگاه تهران اخذ کرده است. در حال حاضر نیز عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) است.
رئیس کل بانک مرکزی در نخستین روز آذر ماه سال ۱۳۸۴، همزمان با تصویب قانون بازار اوراق بهادار به سمت دبیرکل سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران منصوب شد.
در خرداد ۱۳۸۵ و پس از تأسیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از سوی شورای عالی بورس به عنوان رییس سازمان انتخاب شد و در مدت حدود یک دهه، هدایت بازار سرمایه کشور را برعهده داشت. تا اینکه در آذرماه ۱۳۹۳ از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استعفا داد.
صالح آبادی همچنین مسئولیت‌هایی همچون مدیر تالار منطقه‌ای بورس کرج، مسئول بررسی‌های سرمایه گذاری در شرکت سرمایه گذاری غدیر، سازمان تأمین اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام را برعهده داشته است.
رئیس کل بانک مرکزی در دولت سیزدهم عضویت در کمیته فنی هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) مالزی را نیز در کارنامه دارد. او نویسنده سه عنوان کتاب مالی، شامل مبانی مهندسی مالی و مدیریت ریسک، گفتار‌هایی پیرامون بورس و بازار‌های مالی اسلامی است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 169
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871825
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي