18:51:32 - دوشنبه 1 مه 2017
ردّپای فضای مجازی بر انتخابات و دیوار شهر
چند روزی از آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری گذشته و فضای انتخاباتی شهرها بسیار متفاوت‌تر از دوره‌های قبل به نظر میرسد و این بر چند نکته دلالت دارد.

به گزارش ارس رسا به نقل از خبرگزاری دانشجو، شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی فرصت‌های زیادی از جمله اشتراک نظرات‌، تبلیغات رایگان و سرعت بالای تبادل اطلاعات و اخبار، توسعه مشارکت‌های مفید اجتماعی‌، افزایش سرعت در فرایند آموزش‌ را برای کاربران خود فراهم آورده‌اند در نتیجه بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات ارزان و گسترده و تاثیرگذار برای کاندیداها فراهم است.

 

صرفنظر از مزیت‌ها یا انتقاداتی که از تبلیغات در فضای مجازی ذکر می‌شود و اینکه دستورالعمل انتخاباتی در فضای مجازی تدوین و ابلاغ شد که نامزدهای انتخابات و هواداران آنها باید با توجه به آن اقدامات خود را در این فضا برنامه ریزی کنند کارشناسان نکاتی را در این باره مطرح میکنند.

 

معصومه فقیهی – کارشناس – در این باره معتقد است: “با آن که  بیش از ۱۰ روز از آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری می‌گذرد اما فضای انتخاباتی شهرها  بسیار متفاوت تر از دوره‌های قبل است؛ در و دیوار شهر این را می‌گوید.

 

دیگر خبری از پوسترهای رنگارنگ کاندیداهای این دوره بر دیوارها و پاره شده آن‌ها برروی زمین نیست؛ چرا که کاندیداها برای معرفی و مردم برای شناخت کاندیداهای موردنظر، همگی به فضای مجازی  رو آورده‌اند و شهروندان از طریق گوشی‌های در دست ، موضوعات مورد علاقه خود را در مورد کاندیداها در کسری از ثانیه دنبال می‌کنند، آنها با هر جست‌وجویی در  صفحه گوشی خود، با  موضوع جدیدی درباره انتخابات، کاندیدای مورد نظر خود و دیگر کاندیداها روبرو می‌شوند.

 

شاید دیوار عاری از پوستر بیش از همه طرفداران محیط زیست را خوشحال کند که به زندگی درختان می‌اندیشند، اما باید به دستان پینه بسته کارگر ی که مجبور نیست با زحمت پوسترها را از دیوار جدا ، یا از روی زمین جمع‌آوری کند هم اندیشید. قدر کسانی که در این چند سال برای حفظ فضای مجازی جنگیدند تا آن را برای ما نگهدارند، بدانیم”.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 5181
  • بازدید دیروز: 9891
  • کل بازدیدها: 4932637
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي