17:52:54 - پنج‌شنبه 25 آگوست 2016
معاون وزیر ارشاد اسلامی:
رسانه‌ها در کشور با آزادی کامل قلم می‌زنند/ قصد دولتی کردن رسانه‌ها را نداریم/ خبرنگاران واجدالشرایط باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران با آزادی کامل در کشور قلم می‌زنند و هیچ محدودیتی در فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ها در کشورمان وجود ندارد.

به گزارش ارس رسا ، معاون وزیر ارشاد اسلامی: رسانه‌ها در کشور با آزادی کامل قلم می‌زنند/ قصد دولتی کردن رسانه‌ها را نداریم/ خبرنگاران واجدالشرایط باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

13930230000324_PhotoA

حسین انتظامی شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران رسانه‌های محلی و سراسری در اردبیل اظهار کرد: ما با یک شرایط مطلوب و مناسبی در عرصه رسانه در دولت یازدهم روبه‌رو هستیم به طوری که اکثر خبرنگاران در چارچوب قانون و مقررات فعالیت خود را انجام می‌دهند و حمایت‌های واقعی از استقلال حرفه‌ای خبرنگاران را در حدی از وسع و توان مدنظر قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در حمایت از خبرنگاران فعالیت آنها در جنبه‌های قانونی و تحقق سوادحرفه‌ای و همچنین به نتیجه رسیدن استقلال حرفه‌ای شرایط خوبی برای حمایت از این صنف فراهم شده است گفت: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را مجاب کردیم تا با پرداخت هزینه‌هایی که از سوی وزارت انجام می‌شود رسانه‌ها خبرنگاران خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند و نظارت‌های وزارت ارشاد به گونه‌ای است که اگر در این کار قصور شود قطعا با نشریات و خبرگزاری‌ها برخورد می‌کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران با آزادی کامل در کشور قلم می‌زنند و هیچ محدودیتی در فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ها در کشورمان وجود ندارد.

انتظامی با بیان اینکه در شرایط تعیین شده باید همه خبرنگاران واجدالاشرایط تحت پوشش بیمه قرار گیرند، گفت: البته ما ایراداتی را در سامانه قبلی شاهد بودیم که سعی کردیم در مدل جدید با رفع آنها امکان پوشش بیمه‌ای بیشتری را فراهم کنیم.

وی در مورد انتشار آگهی در مطبوعات و نشریات گفت: با هدف ساماندهی وضعیت نشریات مکتوب سیاستگذاری‌ها تغییر پیدا کرده و قرار بر این شده است که دستگاه‌های دولتی از طریق سیستم وزارت ارشاد آگهی خود را در اختیار نشریات و روزنامه‌ها قرار دهند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست اتخاذ شده در برابر ویژه‌نامه‌های استانی را که نباید بیش از ۳۰ درصد حجم تولید خود را آگهی منتشر کنند، یادآور شد: کانون‌های تبلیغاتی از انتشار آگهی‌نما در کمتر از ۱۰ روز منع شده‌اند و این فرصتی را فراهم می‌آورد تا نشریات محلی بتوانند نسبت به انتشار آگهی‌ها اقدام کنند.

انتظامی پرداخت یارانه برای اعلام وصول نشریات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کاری قانونی و هدفمند توصیف کرد و گفت: اگر نشریات اقدام به اعلام وصول نکنند علاوه بر حذف یارانه آنها امکان حذف از درگه مطبوعات برای آنها دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه هدف ما حمایت از نشریات محلی است و ضرورت دارد در این زمینه یک پشتیبانی و حمایت واقعی و همه‌جانبه صورت گیرد، گفت: امیدواریم کیفیت تولید نشریات در استان‌ها به گونه‌ای باشد تا حمایت‌های ما نیز جنبه‌های مطلوب‌تری را به همراه داشته باشد.

 معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در خانه مطبوعات استان اردبیل و نشست با سردبیران نشریات محلی و همچنین حضور در برخی از نشریات و روزنامه‌ها سعی کرد از نزدیک درد و دل‌ها و مطالبات آنها را بشنود.

منبه : فارس اردبیل

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 880
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4903538
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي