18:48:17 - شنبه 11 آگوست 2018
رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد:
ساخت زندان در این شهرستان مطالبه مردم از ما می باشد / زندان ضرورتی اجتناب ناپذیر است
مدیرکل زندان های استان اردبیل در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد از کندی عملیات ساختمانی پروژه زندان پارس آباد بخاطر عدم تخصیص اعتبار لازم خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ فتحی مدیرکل زندان های استان اردبیل در دیدار با طباطبایی رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد ضمن اظهار تاسف از عدم تخصیص اعتبار لازم برای پیشبرد پروژه زندان این شهرستان گفت : « متاسفانه جلوی پیشرفت کار زندان پارس آباد که از ضروریات این شهرستان است بخاطر نبود اعتبار کافی گرفته شده و این پروژه با بدهی به پیمانکار کند شده است . »  وی با اشاره به نبود زندان در این شهرستان گفت : « یکی از مصادیق حقوق شهروندی این است که ما شرایطی را مهیا کنیم که خانواده ها در نزدیکترین محل سرپرست خود را که به هر دلیل قانونی زندانی شده ملاقات کنند . اما بخاطر نبود زندان فعلاً خانواده های زندانیان پارس آبادی جهت دیدار با زندانیان خود مجبور هستند به زندان های شهرستان های اردبیل و مشگین شهر بروند . این خود آسیب زا می باشد و مخاطرات خاص جاده ای را نیز در پی دارد. »

فتحی اظهار امیدواری کرد با همت مسوولان شهرستان و عنایت مدیران اجرایی استان بودجه لازم برای پیشرفت پروژه زندان پارس آباد تامین شود .

طباطبایی رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد نیز در این دیدار از توقف ادامه فعالیت عمرانی پروژه زندان این شهرستان اظهار نارضایتی نمود و گفت : « متاسفانه بنا به دلایل مختلف اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ۲۲ درصد نسبت به سال ۹۵ در سال ۹۶ افزایش پرونده داشته ایم . این درحالی است که نیروی انسانی و امکانات قضایی و انتظامی ما همان میزان قبلی است و هیچ افزایشی نداشته و نبود زندان نیز خود مشکلی مضاعف برای شهرستان به حساب می آید .

وی به فشار افکار عمومی بر دستگاه قضایی شهرستان بخاطر نبود زندان اشاره نمود و افزود : « در حالی مردم انتظار دارند که ما در جهت تامین امینت پایدار و رعایت حقوق شهروندی در نزدیکترین نقطه به شهرستان زندان داشته باشیم که متاسفانه گویا چنین عزمی در دولت نیست . » وی با اشاره به مخاطرات اعزام زندانیان به زندان های مشکین شهر و اردبیل گفت : « لازم است زندانی برای محاکمه به حوزه قضایی پارس آباد بدرقه شود یا اینکه خانواده برای دیدار با زندانی به شهرستان مشگین شهر یا اردبیل می رود . با این جاده مواصلاتی نامناسب چه کسی تضمین می کند که اتفاق ناگواری رخ ندهد . » وی افزود : « اتفاقی اگر رخ دهد تبعاتی در سطح ملی و فرا ملی پیدا می کند . ما در پیشگاه مردم و نظام باید در این زمینه پاسخگو باشیم . نگاه ما به زندان مانند ضرورتی اجتناب ناپذیر است. مانند طلاق که یک حلال مبغوض است . »

رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد با اشاره ضرورت های احداث زندان در این شهرستان که از نظر آماری دومین رتبه جمعیتی را در سطح استان اردبیل دارد خواستار توجه جدی مسئولان استانی و شهرستانی به این امر شد و در جهت پیگیری اعتبارات این پروژه که با امنیت اجتماعی اجین است قول مساعد داد .

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 348
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872004
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي