خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/01/06 17:48
شناسه خبر : 29032

سازمان زندان‌ها از طرح‌های اشتغال زندانیان با توجیه اقتصادی حمایت می کند

معاون اداره کل اقدامات تامینی سازمان زندان‌ها گفت: سازمان زندان‌ها به انجمن‌هایی که طرح‌های نو با توجیه اقتصادی و درآمد مستمر پایدار داشته باشند،کمک مالی می‌کند. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهرداد یکتای  امروز در همایش مدیران عامل انجمن‌های حمایت زندانیان و روسای زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: آن چه پس از گذشت چهار سال در اردبیل مشاهده می‌شود تحول اساسی در سخت افزار اعم از بهسازی، نوسازی، ساخت و ساز و توجه جدی به نرم افزار در حوزه اشتغال، حرفه آموزی، خدمات مددکاری و فرهنگی و غیره بوده است.

وی با اشاره به مطالعه دقیق وضعیت انجمن‌های حمایت زندانیان استان و بازدید چند ساعته از انجمن حمایت زندانیان اردبیل گفت: در گذشته انجمن مرکز استان در پرداخت حقوق کارکنان و مددکاران خود مشکل داشت اما بازدید میدانی از انجمن و دیدن تحولات اساسی و کارهای بزرگی که انجام شده و طرح‌های خوبی که در دست مطالعه و انجام دارند شایسته و مطلوب است.

معاون اداره کل اقدامات تامینی سازمان زندان‌ها با اشاره به تعامل خوب زندان، انجمن حمایت و مقامات ارشد قضایی استان بیان کرد: کارهای انجام شده مرهون حمایت‌های رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان بوده و در حال حاضر مجموعه زندان‌های اردبیل بالنده است و ما نیز تمام توان خود را در مرکز مصروف خواهیم کرد تا بالنده‌تر شود.

یکتای طرح‌های اقتصادی با درآمد پایدار در حال اجرا در استان مانند اجرای طرح‌هایی همچون صندوق امانات را در سطح کشور بدیع دانست و تصریح کرد: ابتدای سال مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از طریق اداره کل اقدامات تامینی سازمان به انجمن حمایت زندانیان اردبیل برای کمک به دهک‌های معیشتی پرداخت شد و در این سفر نیز مبلغ یک میلیارد ریال برای چهار انجمن حمایت مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و پارس‌آباد در نظر گرفته شد اما مدیران عامل باید توجه کنند که کمک‌های سازمان همانند مسکن است و باید به فکر طرح‌های اقتصادی با در آمد مستمر و پایدار باشند.

وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان زندان‌ها به پویایی انجمن‌های حمایت زندانیان افزود: رئیس سازمان زندان‌ها به انجمن‌هایی که طرح‌های نو با توجیه اقتصادی و در آمد مستمر پایدار داشته باشند و خودشان ابتدا آورده‌ای برای شروع کار تعریف کنند در حد وسع و اعتبارات اداره کل اقدامات تامینی کمک مالی می‌کند تا طرح‌ها به ثمر بنشینند.