13:34:49 - یکشنبه 31 جولای 2016
جلال میرزایی:
سازمان ملل به شکایت کویت و عربستان از ایران توجه نمی کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شکایت کویت و عربستان از ایران به دلیل تعرض قایق های ایران به آبهای مشترک ها کاری نادرست است و دبیرکل به این شکایت بهاء نخواهد داد.

به گزارش ارس رسا به نقل از خانه ملت جلال میرزایی در واکنش به شکایت کویت و عربستان از ایران به اتهام تجاوز دریایی، گفت: این ادعا ابهام آمیز است چرا که ایران، کویت و عربستان میدان نفتی مشترک دارند و بر اساس توافق صورت گرفته حضور قایق های نظامی ایران در این منطقه طبیعی است.

نماینده مردم ایلام در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: البته همواره اختلاف نظری در این زمینه وجود دارد اما ایران برای صیانت از میدان نفتی و گازی مشترک با عربستان و کویت لازم می داند که قایق های نظامی اش در منطقه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اما اینکه عربستان و کویت از ایران به سازمان ملل شکایت کرد، کار منطقی و درستی نبود، چرا که برای حل این مشکل باید دولت ها با مذاکره مسئله را رفع می کردند.

میرزایی  اظهار داشت: در این شکایت درخواست شده است که اقدام جمهوری اسلامی برای حفاظت از حقوق حقه اش متوقف شود که خواسته غیر منطقی است و مانند هر کشوری ما هم باید از منافع خود به صورت نظامی دفاع کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نهایت تاکیدکرد: بعدی می دانم دبیرکل سازمان ملل به صورت جدی به اختلاف نظر در زمینه حضور قایق های نظامی ایران در منطقه مشترک ورود کند بلکه کشورها را به خویشتن داری و مذاکره دعوت خواهد کرد./

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 860
  • بازدید دیروز: 9569
  • کل بازدیدها: 4937885
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي