12:10:50 - جمعه 18 نوامبر 2022
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:
سرانه فضای آموزشی در اردبیل کمتر از ۴ متر مربع است
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل کمتر از چهار متر مربع است که باید این میزان ارتقا پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از مهر، کلام‌اله صفری پیش از ظهر پنجشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل اظهار کرد: ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند که در برخی مناطق به دلیل کمبود فضای آموزشی مدارس به صورت ۲ شیفته در حال ارائه خدمات هستند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خیرین در سه دهه اخیر اقدام جهادی در امر مدرسه‌سازی داشتند ولی همچنان در استان اردبیل سرانه فضای آموزشی پایین است و با استاندارد کشوری که هشت متر مربع است، فاصله داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حالی که متوسط سرانه آموزشی کشور هشت متر مربع است، در استان اردبیل این سرانه چهار متر مربع و حتی در برخی از مناطق مانند شهر اردبیل به کمتر از سه متر مربع رسیده است.

صفری از خیرین و انسان‌های نیک‌اندیش دعوت کرد تا بیش از گذشته در امر مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی حضور پیدا کرده و نوسازی مدارس و آموزش و پرورش را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یاری کنند.

وی افزود: ما آماده دریافت ایده‌ها و نظرات سازنده خیرین در توسعه فضاهای آموزشی هستیم و امیدواریم در مناطق محروم به ویژه شهرهایی که مدارس کانکسی و یا تخریبی دارند، گام‌های جدی‌تر در امر مدرسه‌سازی برداشته شده و این حرکت نتایج سودمندی را به همراه داشته باشد.

در این مراسم یکی از روحانیون کشوری نیز با بیان اینکه در پیام امام علی (ع) و امام سجاد (ع) در نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بر کار خیر و ماندگار تاکید شده است، خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی صدقه جاریه‌ای است که باید در بین گروه‌های مختلف توسعه و گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: باید در انتقال علم و دانش و نیت پاک خیرین به نسل‌های آینده، زندگینامه و حرکت خیرین تبیین و تشریح شود تا نسل‌های آینده راه و مرام خیرین نیک‌اندیش را پیگیری کنند.

خبرنگار: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 465
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872121
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي