خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
17/09/18 13:40
شناسه خبر : 28066

سرعت گیرهای شهرمرزی پارس‌آبادمغان غیر استاندارد هستند

سرعت گیرهای شهرمرزی پارس‌آبادمغان غیر استاندارد هستند.اردبیل :خبرگزاری ذاکر نیوزفرماندار شهرستان پارس‌آبادمغان از سازماندهی ورودی‌های شهر پارس‌آبادمغان خبر داد و گفت: زیباسازی این ورودی‌ها جزو برنامه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار شورای ترافیک شهرستان است و اعتبارات لازم داده تخصیص می‌شود. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، فرماندار شهرستان پارس‌آبادمغان از سازماندهی ورودی‌های شهر پارس‌آباد خبر داد و گفت: زیباسازی این ورودی‌ها جزو برنامه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار شورای ترافیک شهرستان است و اعتبارات لازم داده تخصیص می‌شود.

اکبر صمدی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان پارس‌آبادمغان اظهار داشت: تدابیر و تمهیدات لازم برای کنترل ترافیک شهری به مناسبت بازگشایی مدارس و فرارسیدن ماه محرم به ویژه برپایی دستجات عزاداری توسط شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اتخاد شده و به ایستگاه‌های صلواتی که در طول ماه محرم در سطح شهرستان دایر می‌شود توسط اداره تبلیغات اسلامی و شهرداری مجوز صادر خواهد شد تا شاهد افزایش ترافیک در سطح شهرستان نباشیم.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک شهرستان پارس‌آبادمغان با بیان اینکه از هر محلی که شهرداری از آن درآمد داشته باشد جزو محدوده شهری است و باید خدمات شهری در این مناطق هم عادلانه تقسیم شود، از سازماندهی ورودی شهر از مسیر آغدام و اجیرلو خبر داد و گفت: زیباسازی این ورودی‌ها جزو برنامه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار شورای ترافیک شهرستان است و اعتبارات لازم داده تخصیص می‌شود.

دکترصمدی بیان کرد: علاوه بر سازماندهی و مناسب‌سازی ورودی شهرستان، درختکاری از مسیر شهر پارس‌آباد تا آغدام و فرودگاه را در زیباسازی مسیرهای منتهی به شهر بسیار موثر بوده و جزو تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان است که هماهنگی لازم با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل برای کشت نهال در این مسیر انجام شده است.

وی تصریح کرد: سرعت گیرهای سطح شهر پارس‌آبادمغان باید استاندارسازی و رنگ آمیزی شود چرا که طراحی این سرعت گیرها در راستای کاهش سرعت و تصادفات است و باید همه این سرعت گیرها بر اساس اصول و اندازه‌های مشخص طراحی شود تا زمینه آزار رانندگان و خسارت به اتومبیل‌ها در سطح شهر نشود و نارضایتی همشهریان را فراهم نکند.

فرماندار شهرستان مرزی پارس‌آبادمغان با اشاره به ترافیک موجود در هسته مرکزی شهر پارس‌آباد، سازماندهی دستفروشان و ایستگاه‌های حمل و نقل روستایی و تاکسیرانی را جزو برنامه‌های موثر در کاهش ترافیک دانست و افزود: تعیین محل استقرار دستفروشان و ایجاد بازارهای روز و هفتگی برای کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر پارس‌آباد لازم است که عملیات جمع‌آوری سد معبر در سطح شهر انجام می‌شود.

شهرستان پارس آباد مغان بعد از مرکز استان دومین شهر و شهرستان پر جمعیت استان اردبیل روزانه دهها دستگاه خودرو های سبک و سنگین باربری ، مسافربری و  تانکر های حمل مواد سوختی کشور جمهوری آدربایجان از طریق داخل این شهر خیابان اذربایجان (کمربندی)  به جمهوری خود مختار نخجوان آمد و شد می نمایند و این نیز باعث مشکل برای شهروندان و ساکنین و مناطق مسکونی شهررا فراهم می نمایند در این خصوص باید از هم اکنون از سوی مسئولان چاره اندیشی شود و در اسرع وقت به فکرایجاد و احداث کمربندی در خارج از شهر اقدام شود. این شهر در شمالی ترین نقطه استان و کشور ودر مجاورت جمهوری آذربایجان و در کناره های رودخانه مرزی ارس واقع است.
مغان امروز