12:44:56 - جمعه 10 فوریه 2023
استاندار اردبیل خبر داد؛
سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت
استاندار اردبیل گفت: در حوزه صنعت ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با همکاری بخش خصوصی و با هدف راه‌اندازی ۱۵ طرح صنعتی مد نظر و ملاک کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا، سید حامد عاملی شامگاه پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر اقتصاد و دارایی در اردبیل اظهار کرد: در اکثر شاخص‌های اقتصادی جایگاه و رتبه استان اردبیل بین ۲۴ تا ۲۶ است و ما با برنامه‌ریزی مناسب سعی می‌کنیم تا بخشی از عقب‌ماندگی‌های تاریخی و پایین بودن شاخص‌های اقتصادی را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: در چهار سال گذشته از منابع مختلف اعتبار اختصاص یافته به استان اردبیل در حدود سه هزار میلیارد تومان بوده در حالی که در دولت سیزدهم تنها در یک سال چهار هزار میلیارد تومان منابع به استان اردبیل تخصیص یافته است.

استاندار اردبیل گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان نیز تخصیص جدید گرفتیم که با این رقم این منابع اختصاص یافته به استان به چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

عاملی توجه به ظرفیت زیرساخت‌ها و توسعه راه‌ها را از رویکردهای اصلی برشمرد و افزود: محور اردبیل – سرچم به غیر از ۴۵ کیلومتر مسیر تونل، در قطعات مختلف در مرحله اجرا است و در کنار آن امسال شاهد بهره‌برداری از بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از سه راهی مشگین به سمت پارس‌آباد در همه قطعات پروژه در حال اجرا است و ما ۵۰ کیلومتر مسیر امیرکندی – گرمی به بیله‌سوار را نیز با هدف توسعه بزرگراه در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دادیم.

عاملی از اجرای خط دوم انتقال گاز به استان و احداث هفت پست ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت خبر داد و اضافه کرد: برای تجهیز فرودگاه اردبیل به سیستم کمک ناوبری و کت ۲، ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده تا ابطال پروازها از ۱۱۰ ابطال به ۱۲ ابطال در سال‌جاری کاهش پیدا کند.

وی تنش آبی هشت شهر استان را دغدغه جدی برشمرد و بیان کرد: در کنار ارتقای کمی و کیفی آب شهرهای استان، زوم‌بندی آب در اردبیل در حال اجرا است و ۶ هزار میلیارد تومان منابع برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای آب نیاز است که در سفر دوم رئیس جمهور سعی خواهیم کرد تا این منابع را تأمین کنیم.

عاملی از آبرسانی به ۴۵۴ روستا به همت بسیج سازندگی خبر داد و اظهار کرد: آبرسانی به ۹۰ روستا از این تعداد پروژه در مرحله تکمیل است.

وی حوزه اقتصادی و ضرورت افزایش سرانه درآمد مردم را در این استان یادآور شد و تصریح کرد: در بخش گردشگری احداث هتل و جذب توریسم خارجی با تقویت زیرساخت‌های مناسب مد نظر است و در بخش صنعت نیز با اجرای ۱۵ طرح صنعتی، ۱۲ هزار اشتغال هدف‌گذاری شده است.

عاملی سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی را در طرح‌های صنعتی یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات و منابع از سوی بانک‌ها تأمین شود تا این طرح‌های صنعتی سال آینده به سرانجام برسند.

وی به هدف‌گذاری حوزه کشاورزی و افزایش تولید تا یک میلیون تن اشاره کرد و افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان از این محل تولید ثروت برای استان اردبیل به انجام می‌رسد و باید هر چه سریع‌تر پایاب سد خداآفرین آماده بهره‌برداری شود.

عاملی توسعه ۵۰۰ هکتار گلخانه، احداث یک‌هزار هکتار باغ الگویی مناسب را زمینه‌ساز اشتغال مؤثر عنوان کرد و ادامه داد: در افق ۱۴۰۲ سعی ما بر این است تا جایگاه استان را در حوزه اقتصادی از ۲۵ به کمتر از ۲۰ تغییر دهیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: برای تأمین مالی پروژه‌ها از ظرفیت ردیف‌های بودجه‌ای استفاده می‌کنیم و یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای استان تأمین خواهد شد تا پروژه‌های زیربنایی نظیر راه آهن اردبیل که در مرحله اتمام است، هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 134
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871790
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي