خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
17/09/25 12:03
شناسه خبر : 28147

سطح زیر کشت برنج در شهرستان پارس آباد از یک هزار هکتار گذشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: در سال زراعی جاری 1150 هکتار از اراضی مستعد شهرستان پارس آباد به زیر کشت برنج رفته بود که بطور متوسط از هر هکتار از این شالیزارها 4 تن شلتوک برنج برداشت شد. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرگزاری فارس، علی اکبر حسنیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۱۵۰ هکتار از اراضی مستعد شهرستان پارس آباد به زیر کشت برنج رفته بود که بطور متوسط از ‏هر هکتار از این شالیزارها ۴ تن شلتوک برنج برداشت شد.

وی افزود: ‏ارقامی که در منطقه کشت می‌شوند عمدتا از نوع برنج مرغوب هاشمی است که بطور متوسط از هر هکتار دو و نیم تن برنج خالص استحصال می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: تعداد سه کارخانه فعال در برنج کوبی در این شهرستان فعال هستند که برنج‌های استحصالی از این کارخانه ها علاوه بر مصرف داخلی  به سایر استان‌های همجوار نیز عرضه می‌شود .

حسنیان گفت: بطور متوسط در هر هکتار شالیزار برنج تعداد ۸ نفر کار می‌کنند که از لحاظ ایجاد اشتغال و بکارگیری کارگران فصلی نیز زراعت اهمیت خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم برنج تولیدی در این شهرستان دوازده هزار پانصد تومان به فروش می‌رسد و عطر و طعم برنج استحصالی این شهرستان ازمشتری پسندی بالایی برخوردار است. برنامه‌ریزی شده است تا در طی سال‌های آتی سطح زیرکشت این محصول بیش از پیش افزایش یابد.