14:00:21 - چهارشنبه 24 آگوست 2016
گزارش خبری از:
سلب اسایش مردم با شلیکهای شبانه در جشن های عروسی
استفاده از لوازم آتش بازی خطرناک و پر صدا در پاسی از شب که گاهی منجر به حوادثی نیز در عروسی ها می شود،این روزها صدای شهروندان پارس آبادی را در آورده است.

ar5411_0

ارس رسا : اعتراض های مردمی به صداهای انفجار شبانه در مراسم عروسی در روزهای اخیر بالا گرفته و پیام های زیادی نسبت به این صداها و مزاحمت آن برای شهروندان پارس آبادی را شاهد هستیم.

انفجارهایی که در پاسی از شب‌ها شهروندان را سراسیمه از خواب بیدار کرده و گاهاً صدای این گلوله های آتش بازی در حدی است که برخی شهروندان به اشتباه آن را با صدای شلیک تیراندازی اشتباه می گیرند و بعضاً از ترس و وحشت از خانه بیرون زده که بدانند چه شده است.

در این ارتباط حتی تعدادی از شهروندان و مخاطبان طی پیام و تماس هایی با دفتر آران مغان خواستار پیگیری این موضوع شدند تا مشخص شود چه دلیلی دارد که سکوت شهر در نیمه‌های شب شکسته می‌شود و بیماران و کودکان را به وحشت می‌اندازد.

* رحیمی: متاسفانه چند وقتی است حوالی ساعت تقریبا یک ربع به دو شبانگاهی، صدای وحشتناکی انگار ترقه یا بمب که پشت سرهم میزنن آسایش شبانه ما را گرفته است لطفا به گوش مسوولان برسانین ما تو منزل ناراحتی قلبی و کودکانی داریم که از ترس این صداها نمی توانند آسایش داشته باشند.

* شهروند پارس آبادی: الان ساعت ۱:۳۲ بامداد که در شهرک فجر عروسی گرفته شده چندین راه کوچه ها را بستند صدای بمب های منفجره شهروندان را به ترس در آورده وای به حال یک مریض؛ صدای بلندگوهای ارکست هایشان نمیگذاره بخوابیم. همین طور بمب های منفجره پرتاب می کنند ما این اعتراضمون رو به کی بگیم.

* محمدی: صداهای شبانه شلیک گلوله‌های آتش بازی در عروسی ها که گویا تازه در پارس آباد مُد شده برای ما وحشت آفرین شده و شب‌ها صدای گلوله در اطراف محلی که ما در آن زندگی می کنیم به گوش می‌رسد که آسایش خانواده ها را گرفته است و در این خصوص از مسئولان ذی ربط تقاضا داریم نسبت به اینگونه موارد مشابه که سلب آسایش مردم را گرفته است رسیدگی کنند.

در حالی طی سالیان گذشته مراسمات عروسی ها در شهرستان پارس آباد از هلهله مردم از جلوی درب تالار و خانه گرفته تا بوق های ممتد خودروهای عروس گردانی و جیغ و داد و کف و سوت حکم فرما بوده، که این روزها صدای شلیک های آتش بازی های خطرناک هم به آن اضافه شده است.

آتش بازی خطرناک و پر صدا که گاهی منجر به حوادثی نیز در عروسی ها می شود، این روزها صدای شهروندان پارس آبادی را در آورده است به ویژه که صدای این لوازم بیشتر صدای شلیک گلوله است و گاهاً این سوء تفاهم را بین برخی شهروندان پارس آبادی ایجاد کرده است که (ما هر شب صدای شلیک شدن گلوله را می شنویم. این شلیک ها هر شب ادامه دارد. در پارس آباد چه خبر است)

باید توجه داشت که برگزاری جشن عروسی در حریم خانه، سالن، تالار و سایر که دارای مجوزهای لازم هستند؛ منعی ندارد؛ اما تجاوز به حقوق شهروندی به نام جشن و پایکوبی در عروسی، خلاف هنجارهای پذیرفته شده اجتماعی است و همواره استفاده از آلات و ادوات موسیقی، ایجاد ترافیک، جلوگیری از عبور و مرور عادی خودروها، ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت موتور سواران شدیدا مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته است و سازماندهی آن تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است.

منبع : آران مغان

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1416
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902489
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي