خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
17/05/14 12:47
شناسه خبر : 25334

سیاه نمایی و انکار دستاوردهای دولت توهین به شعور افکار عمومی است

در شرایطی که به لحاظ علمی و عملی انتظار چندانی از دولت یازهم به دلیل حجم ویرانی های به یادگار مانده از دولت های قبلی متصور نبود،لیکن علیرغم نقایض امروز دستاوردهایی در دولت یازدهم در بخش های مختلف تحصیل شده که دور از تصور کارشناسان و مدیران و صاحب نظران کارکشته و منصف بود،لذا با تلاش ها و ابتکارهایی که عملیاتی شد این امر میسر شد و امروز دستاوردهای دولت در بخش های مختلف، دستاوردهای بی سابقه و از افتخارات دولت یازدهم در طول عمر پربار انقلاب است. ...

ارس رسا – خواه ناخواه،عمد و غیر عمد و خوب یا بد یک سر قصه و داستانهای این روزهای جامعه ما متمول به رویدادهای در حال گذر و سرنوشت سازی است که چشم جهانیان معطوف به نتیجه آن است در بعد خارجی نیز بیش از نیمی از توجه رسانه ها و قدرتهای جهان معطوف به همین رویداد بزرگ است.

گذشته از اینکه قضاوت ها،تحلیل ها و اظهار نظرهای ما و صاحبنظران و بزرگان ما در آنسوی مرزها مو به مو رصد و ارزیابی شده و برای کوچکترین نقصی بزرگترین نسخه را پیچیده و در بوق و کرنا میکنند،همینطور در مقیاس داخلی نیز این اظهارات مستقیما بر روی افکار و تصمیمات مردم تاثیر منفی گذاشته و مورد ارزیابی و مداقه قرار میگیرد.

لذا نیکوست تا جاییکه میسر است از اظهارنظرهای غیر ضروری،غیر واقعی،غیر مستند و غیر منطقی و بدتر از همه سیاه نمایی و قطب سازی جامعه پرهیز و خودداری شود،تا هم آسیاب دشمن خشک بماند و هم موحب تفرقه،نفاق و دو دستگی و یاس مردم کشورمان نشود.

در شرایطی که به لحاظ علمی و عملی انتظار چندانی از دولت یازهم به دلیل حجم ویرانی های به یادگار مانده از دولت های قبلی متصور نبود،لیکن علیرغم نقایض امروز دستاوردهایی در دولت یازدهم در بخش های مختلف تحصیل شده که دور از تصور کارشناسان و مدیران و صاحب نظران کارکشته و منصف بود،لذا با تلاش ها و ابتکارهایی که عملیاتی شد این امر میسر شد و امروز دستاوردهای دولت در بخش های مختلف، دستاوردهای بی سابقه و از افتخارات دولت یازدهم در طول عمر پربار انقلاب است.

انتاج تئوری پرافت و خیز برجام توسط تئوریسین ها و تکنسین های مجرب سیاسی در عرض طول ماه ،پس از  سالها چانه زنی و هزاران ساعت مذاکره فشرده،از دستاوردهای  قابل افتخار در نظام جمهوری اسلامی ایران همراه با حفظ غرور و عزت ملی و حقوق بلوکه شده مردم ایران از ۴۰ سال پیش تاکنون که با دستور رهبر فرزانه و میدان داری سیاست مداران کارکشته کشورمان تحصیل شد که البته در اجرای کامل آن به مرور پر رنگ تر و دلنشین تر خواهد شد.

دومین دستاورد تاریخی دولت یازدهم در کوران گرانی و تحریم ها که فقدان آن کمر ملت را خم کرده بود و بسیاری از هموطنانمان بدلیل عدم دستیابی به داروی مورد نیاز در دوران تحریمها و یا عدم تامین هزینه های سر سام آور تحمیلی دارویی پزشکی به یک بحران حیاتی در جامعه تبدیل شده بود،طرح جامع بیمه سلامت یا بیمه همگانی بود که ۱۳ میلیون هموطن فاقد بیمه درمانی را از نعمت بیمه سلامت همگانی بهره مند کرد و هزینه های کمر شکن عملیات جراحی را گاها تا میزان نود الی نود و پنج درصد کاهش داد.

تخصیص اعتبار برای احیای مهار آب های مرزی در زمینه کشاورزی که نود درصد آن به منطقه مغان و استان اردبیل اختصاص یافت،عملکرد دیگری از دولت یازدهم در زمینه سرمایه گذاری  احیای آب های مرزی و زیر زمینی که در آستانه تبدیل به بحرانی جدی قرار گرفته بود،از دیگر کارهای بزرگ و ارزشمندی بود که در دولت های قبلی و در اوج درآمدهای فله ای  و نجومی نفت بدان توجه نشده بود.

اختصاص ده میلیارد دلار سرمایه گذاری مشترک خارجی در بخش های مختلف و جذب توریست و گردشگران خارجی حاصل از لغو تحریم ها، همچنین سرمایه گذاری های هنگفت و قابل توجه در زمینه توریسم و گردشگری که در تاریخ کشور بی سابقه بوده است، از دیگر کارنامه های موفق دولت یازدهم در یکی از پر درآمد ترین و اشتغال زا ترین بخش های سرمایه گذاری است که تاکنون مسبوق به سابقه نبوده است.

اینها تنها بخشی از خدمات مطلوب دولت یازدهم در طول حدود ۴ سالی است که هیچ تحلیل گر و کارشناسی تصور خروج از چنین بحران بی سابقه که نتیجه هشت سال غارت و چپاولگری بود،را نداشت.

فلذا فارغ از عملکرد دولت در مقیاس جهانی و داخلی خدمات بی سابقه و شایانی در منطقه مغان علی الخصوص شهرستان پارساباد، در زمینه های مختلف کسب کرده است که همین دستاوردها بعضا به چالشی عمیق میان مردم بدل شده بود و جزو مطالبات عمومی و چندین و چند ساله مردم بود،لیکن در کمال ناسپاسی برخی از دوستان و همشهریان عزیز نسبت به دستاوردهای تحصیل شده بی تفاوت بوده و آن را کم اهمیت و بی ارزش نشان داده و حتی انکار می نمایند و علنا در صدد تخریب آن نیز بر امده اند،که جای بسی شِکوه و گلایه دارد.

سرمایه گذاری چند میلیاردی و بی سابقه  درتاریخ منطقه در  بخش توریسم و گردشگری ،اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی جهت مهار آب های سطحی و انتاج پایاب خدافرین و هزار برابر شدن اعتبار بخش مذکور،تکمیل فرودگاه پارساباد و قرار گرفتن در آستانه پروازهای فرودگاه و تبدیل آن به یکی از مجهزترین فرودگاههای کشور،تکمیل سیویل و ساختمان بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی و اختصاص بخشی از اعتبار قابل توجه بخش تجهیزات پزشکی،بهینه سازی و توسعه و تجهیز ناوگان فرسوده و از رده خارج شده شرکت مغان که از زمان تاسیس تاکنون بی سابقه بوده ،بازگرداندن مصوبه گمرک تعطیل و بیکار گمرک اصلاندوز مطابق با مصوبه قانونی و مستند و در نهایت جذب سرمایه گذاری های خارجی و تصویب اولین بندر خشک کشور در اصلاندوز که از پروژه های قابل افتخار منطقه به شمار میرود،تنها بخشی از دستاوردها و عملکرد قابل دفاع دولت یازدهم با وجود تمامی محدودیت ها و معذوریت ها و تبعیض های روا داشته شده در دولت ها و ادوار گذشته میباشد که در این دولت به ثمر نشسته است.

هر چند با تمام این تفاسیر و اوصاف و عملکردهای قابل دفاع ، همچنان مغان از وضعیت آرمانی و شایسته خود فاصله بسیار دارد لذا باید خدمات انجام شده را نیز ارج نهاده و نعمت ها و زحمات اختصاص یافته را نباید نادیده گرفت.

آنچنان که در صورت مشاهده هر گونه کژی و کاستی بر سر دولت و دولتمردان خراب شده و آنان را به باد انتقاد میگیریم باید در مقابل خدمات انجام شده نیز آن را  قدر نهیم و از سیاه نمایی،مظلوم نمایی،تخریب و توطئه چینی آن هم بخاطر مسائل ناشی از حب و بغض های جناحی و حزبی یا تعلقات خاطر به دسته و گروه و جریان خاص پرهیز و خودداری نماییم.

لذا هدف از برگزاری انتخابات در نظام اسلامی نه تنها موفقیت یک فرد و جریان نیست،بلکه به فرموده امام و رهبری معظم انقلاب حضرت آقا،حفظ عزت و اقتدار نظام و نشان دادن اتحاد و همبستگی ملت ایران در دفاع از آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی با مشارکت حداکثری به عنوان یک تکلیف شرعی و الهی میباشد و نباید به دلیل منافع فردی و گروهی منافع کل نظام را زیر سوال برده و گزک به دست دشمن متوحش داد.

رضا امیرپور