20:00:26 - پنج‌شنبه 15 ژوئن 2017
شب قدر شب اجابت دعاها و درخواست ها
هر انسانی که پیامبر (ص) و اهل بیت او را میشناسد،برای رسیدن این شب ها لحظه شماری میکند تا از مواهب آن به نحو شایسته ای بهره مند شود. تلاش کنیم تا فیض و عنایت شب های احیا از دیگر شب ها متفاوت باشد.

ارس رسا – سوزنده آقایی مقدم: در زندگی ما لحظاتی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانیم توشه بهتر و مناسب تری برای آخرتمان به دست آوریم یکی از این مناسبتها شب های قدر و احیاست.

هر انسانی که پیامبر (ص) و اهل بیت او را میشناسد،برای رسیدن این شب ها لحظه شماری میکند تا از مواهب آن به نحو شایسته ای بهره مند شود. تلاش کنیم تا فیض و عنایت شب های احیا از دیگر شب ها متفاوت باشد.

امام علی علیه السلام میفرماید: فرصتها همانند ابرها در گذرند پس تلاش کنیم تا از آنها به نحو احسن بهره ببریم و قدر لحظات را بدانیم. فرصتهای زندگی ما از طلا و نقره نیز گرانتر است قدر این فرصتها را بدانیم و آن را غنیمت بشماریم.

این شب ها اعمال ویزه ای دارند که از جمله آنها غسل، دعا،و واسطه قرار دادن اهل بیت (ع) ،زیارت امام حسین (ع) و دعاهای مخصوص به خود است.

یکی از جهاتی که این شب را از دیگر شب ها متمایز میکند نزول قرآن در این شب مخصوص است این شب به این دلیل عزیز است که زمینه هدایت انسان را فراهم میکند.هدف رسیدن به خداست و این سفر الهی نیز بدون داشتن معرفت ممکن نیست.خواندن دعا و قرآن از اعمال پسندیده است اما اگر درباره چرایی این اعمال  و رفتار تفکر و تعقل ننماییم اجر و پاداشش کمتر میشود به همین دلیل یکی از بهترین اعمال در این شب های عزیز تفکر و اندیشه است. اگر قرآن میخوانیم باید معنا و مفهوم آن را درک نماییم و اگر دعا میکنیم باید به مفهوم آن بیندیشیم.در این شبها که گفته شده از هزاران شب بااهمیت تر و پرفضیلت تر است باید فکر خود را نظم ببخشیم و با خداوند عهد نماییم و در تمام کارها و اعمالمان تفکر کنیم و با شعور عمل نماییم.

حضرت پیامبر (ص) میفرماید: یک ساعت نفکر از یک سال عبادت برتر است.البته کسی موفق به تفکر و تعقل میشود که خداوند قلب او را با نور توحید و  معرفت روشن کرده باشد و در راه عبودیت و بندگی قدم بردارد اندیشه درباره مخلوقات انسان را به مبدا آفرینش هدایت میکند و او را با صفات خداوند آشنا میسازد.کسی که درباره نفس خود تفکر میکند او را به اطاعت از امر خداوند تعلیم میدهد تفکر درباره اعمال و رفتار خویش، انسان را از عیوب و نقصان خود آگاه میسازد؛ تفکر درباره گذشتگان در خصوص مراحل خوشبختی  و نتایج اعمال انسان آگاهی میبخشد، تفکر ابزاری است که رسیدن به مقام بندگی بدون آن امکان پذیر نیست.

شب های قدر شبی است که خداوند درهای سپهر اعلی را میگشاید و فرشتگان برای رسیدن به زمین لحظه شماری مکینند.این دقایق زیبا هیچوقت تکرار نخواهد شد. به همین خاطر دستها را گشوده و رحمت الهی را باید احساس کنیم.در این شب همه جا نشانه های خداوند وجود دارد باید بخاطر اعطای این لحظات ناب، دستان خود را به درگاه خداوند گشوده و شکر گذاری کرده و از خواند طلب بخشش و مغفرت نماییم، که شب های قدر را راهی برای زدودن گناهان انسانها قرار داده است.

خداوندا سپاسگذارم که شب های قدر را برای گشودن درهای رحمت به روی انسانها قرار دادی تا بار دیگر فرصت بازگشت به سوی تو و شناخت تو را در زندگی بدست آوریم و عاری از هرگونه گناه و شرک و ناسپاسی باشیم در این ماه عزیز گناهانمان را ببخشای و ما را پاکیزه بگردان.

خداوندا دستانم را به روی تو میگشایم دستانم را خالی بر نگردان دستانم رابگیر و مرا از درهای سعادتت داخل ببر.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2937
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802552
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي