17:19:44 - یکشنبه 19 ژوئن 2016
وعده‌های بی‌عمل؛
شرکت عمران اندیش تعطیل شد/ سرنوشت نامشخص ۴۵ کارگر و ۱۶ ماه بدون حقوق
شرکت عمران اندیش گیلوار که مجری پروژه های سامان دهی رودخانه مرزی ارس بود پس از ۵ سال فعالیت و بدون پرداخت ۱۶ ماه حقوق معوقه ۴۵ کارگر آن تعطیل شد.

به گزارش ارس رسا،در حالی شرکت عمران اندیش گیلوار در شهرستان پارس آباد بعد از ۵ سال فعالیت تعطیل شده است که کارگران آن از بهمن ماه ۹۳ تا کنون حقوقی دریافت نکرده اند و تأخیر در پرداخت حقوق آنها به ۱۶ ماه رسیده است.

این شرکت که مجری پروژه های سامان دهی رودخانه ارس در بازه های اضطراری توپراق کندی و سلمان کندی شهرستان پارس آباد و طرف قرارداد با امور منابع آب مغان است، ۴۵ کارگر در آن مشغول به کار بودند که همگی آن از زمان تعطیل شدن بیکار شده اند بدون اینکه از ۱۶ ماه قبل تاکنون حقوقی دریافت کرده باشند.

اما جمعی از کارگران این شرکت در ادامه نارضایتی از عدم پرداخت حقوق معوقات خود، با امضا نامه ای به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پارس آباد و طرح شکایتی به دادگستری شهرستان خواستار پرداخت حق و حقوق و حل مشکل شان از سوی این شرکت شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پارس آباد با تایید خبر تعطیلی شرکت عمران اندیش گیلوار و عدم پرداخت معوقات کارگران این شرکت گفت: این شرکت در حالی از مرداد ۹۴ تعطیل شده است که حقوق کارگران آن از تیرماه سال ۹۴ تاکنون پرداخت نشده است.

نادعلی یگانزاده با بیان اینکه شن و ماسه شرکت عمران اندیش فعال بوده، اما خود شرکت تعطیل بوده افزود: طبق لیستی که اواخر اردیبهشت ماه ۹۵ توسط اداره تعاون و کار این شهرستان تهیه شده، این شرکت از تیرماه سال گذشته که ۴۵ نفر کارگر در آن مشغول به کار بودند پرداخت معوقه حقوق داشته و خود شرکت نیز از مرداد ۹۴ تعطیل است.

وی این را هم اضافه کرد: کارگران این شرکت با طرح شکایتی مبنی بر عدم دریافت حقوق خود از این شرکت به اداره تعاون شکایت کرده اند و رای ما هم در این باره صادر و به دادگستری شهرستان ارجاع داده شده است.

توجه و تاکید مقام معظم رهبری به صنایع متوسّط و کوچک در سخنرانی نوروز ۹۵ در مشهد مقدس نشان از نگاه ویژه معظم له است، آنجا که رهبر انقلاب فرمودند: الان چندین هزار کارگاه و کارخانه‌ی متوسّط و کوچک در کشور هست؛ اگرچنانچه این آماری که به من داده‌اند و بنده گفتم که شصت درصد از اینها الان دچار بیکاری و تعطیل هستند درست باشد، خسارت است. آن چیزی که در متن جامعه اشتغال ایجاد میکند، تحرّک ایجاد میکند و طبقات پایین را بهره‌مند میکند، همین صنایع کوچک و متوسّط است؛ اینها را تقویت کنند و پیش ببرند توجه ویژه شود.

شاید بتوان امید داشت نامگذاری سال ۹۵ به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری بهترین بهانه برای اقدام و عمل مسئولانه مسئولان استانی و شهرستانی همراهی با نماینده مردم در مجلس است تا با جامه عمل پوشاندن به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، پروژه های تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان پارس آباد  از ورشکستگی رهایی یابد و مردم طعم تدبیر دولت مردان و شعار سال را بچشند.

به هرحال آنچه در این بین مهم است نداشتن درآمد از سویی کارگرانی است که به بیشتر آنان نان روز خود را به سختی با همین حقوق های کم تامین می کنند. بنابراین مهم نیست دستی پشت پرده باشد یا خیر مهم آن است که این روزها خانواده ۴۵ کارگر بدون دستمزد زندگی می گذرانند و باید مسوولان استانی و شهرستانی هر چه زودتر به فکر رفع مشکلات شرکتی باشند که از مردادماه ۹۴ تاکنون تعطیل است.

photo_2016_0

منبع آران مغان

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 342
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871998
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي