خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
19/03/13 14:52
شناسه خبر : 31682

شهرستان پارس آباد بیشترین سرانه مصرف آرد در استان اردبیل

وی پایان فروردین ماه را آخرین مهلت دریافت پروانه به نانوایان ذکر کرد و یادآور شد: اتحادیه موظف است تا پایان فروردین ماه نسبت به صدور پروانه فعالیت برای نانوایان اقدام نماید. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان پارس آباد با حضور محمد زاده معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری ، بخشداران و روسای دستگاه‌های مربوطه، امروز چهارشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.
محمدزاده معاونت برنامه ریزی در این جلسه توزیع آرد را طبق مصوبات ابلاغی و بر اساس عرضه و تقاضا در نانوایی ها اعلام کرد و گفت: نانوایی هایی که در محلات پرجمعیت قرار دارند چنان چه نیاز به سهمیه بیشتر داشته باشند نسبت به درخواست آنان باید اقدام شود.
محمدزاده حمل آرد از کارخانه را  صرفاً بوسیله نماینده واجد شرایط، مجاز دانست و گفت: کارخانه آرد به هیچ عنوان هق توزیع آرد به نانوایی ها و افراد ثالث را ندارد.
وی پایان فروردین ماه را آخرین مهلت دریافت پروانه به نانوایان ذکر کرد و یادآور شد: اتحادیه موظف است تا پایان فروردین ماه نسبت به صدور پروانه فعالیت برای نانوایان اقدام نماید.
اروجعلی محمدزاده از کشف جوش‌شیرین در برخی نانوایی‌ها خبر داد و افزود:  نانوایی هایی که از این ماده غیرمجاز استفاده نمایند در مرحله اول ۱۵ روز تعطیل شده و سهمیه آنها به دیگر نانوایی ها توزیع خواهد شد و در مراحل بعدی نسبت به تعطیلی و پلمپ دائمی آنان و معرفی به مراجع قضایی اقدام خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری تصریح کرد: ۳۶۸ واحد نانوایی در سطح شهرستان پارس آباد وجود دارد که از این تعداد ۲۸۸ نانوایی به صورت یارانه ای پز و ۸۰ واحد نانوایی آزادپز در حال فعالیت هستند.
وی هر واحد نانوایی را برای تامین نان ۱۲۰۰ نفر جمعیت ارزیابی کرد و افزود : مغایر با استاندارد سازمان غله، این رقم در شهرستان پارس آباد برای هر ۶۲۵ نفر جمعیت یک نانوایی است که نشانگر مصرف بیشتر است.
محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخت: شهرستان پارس آباد بالاترین سرانه مصرف آرد در استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر سهمیه شهرستان پارس آباد ۲۴۷ تن می باشد که جوابگوی نیاز شهروندان نیست.
خبرنگار: رضا امیرپور