خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
19/01/22 20:21
شناسه خبر : 31237

شهرستان پارس آباد زیباترین اقلیم برای اجرای طرح زمستان بیدار در استان اردبیل

همزمان با چهار چهارشنبه پایانی سال که با آیین نوروز و 4 عنصر آب ،باد،آتش و خاک پیوند خورده چهار جشنواره در چهار بخش شهرستان پارس آباد اجرایی خواهد. ...

جلسه توسعه گردشگری و هماهنگی برای برگزاری اولین جشنواره زمستان بیدار در شهرستان پارس آباد امروز سه شنبه با حضور فلاحی مدیر کل  و فرشی معاون اداره کل میراث فرهنگی ؛ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل،فرماندار،رئیس جدید اداره میراث فرهنگی شهرستان،اعضای شورای تامین شهرستان پارس اباد و دیگر مدیران و مسئولان مرتبط و جمعی از علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی و توریسم منطقه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ علایی فرماندار شهرستان پارس آباد،اقلیم مساعد منطقه پارس آباد مغان را مناسب ترین ظرفیت برای میزبانی از توریسم و گردشگران استانی خصوصا در شش ماهه دوم و فصول سرد و یخبندان سال در دیگر نقاط استان از جمله اردبیل و سرعین و مشکین و خلخال بر شمرد و گفت: اجرای طرح زمستان بیدار در شهرستان پارس آباد به دلیل آب و هوای بهاری در فصل زمستان نقش بزرگی در توسعه پایدار و صنعت گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی همچنین رونق اقتصادی و اشتغال پایدار به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار در استان ایفا کند.

فرماندار با اشاره به اقلیم متفاوت و مساعد و طبیعت سرسبز شهرستان در کنار رودخانه مرزی و جنگلهای حاشیه ارس و جاذبه های بی بدیل طبیعی، همچنین میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت های بی همتای عشایری اشاره کرد و گفت: شهرستان پارس آباد با موقعیت منحصر بفرد گردشگری و ظرفیت های ویژه ای که در حوزه میراث فرهنگی ملموس و ناملموس در خود جای داده است،پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور و موجبات رشد اقتصادی و عامل مهمی برای کاهش فقر و بیکاری در منطقه ایفا کند.

وی همچنین به آثار و اماکن تاریخی قلعه اولتان در بخش مرکزی و تپه نادر در بخش اصلاندوز و آق توره و قارا توره در بخش تازه کند و سنگرهای مبارزات عشایر در جنگ با روسها در روستای هوار کندی بخش اسلام آباد و خانه های تاریخی واقع در روستاها اشاره کرد و گفت: در کنار این مکانهای تاریخی تلاب های تپراق کندی و سد میل مغان و دریاچه شهرک و چهل پله دوست کندی و چهل پله شهرک و جنگلهای اطراف آن و سایت آهوی مغان در کنار قشلاق علملو و تفرجگاه و جنگلهای سواحل رود ارس و مراتع و مزارع سرسبز و آلاچیق و زندگی عشایری و ورنی مغان و صنایع دستی و توریسم درمانی ظرفیت برزگی برای جذب گردشگران است.

فرماندار پارس آباد در ادامه فرودگاه پارس آباد را به عنوان اولین فرودگاه ایجاد شده استان بزرگترین ظرفیت برای توسعه گردشگری و اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد با بهره گیری از پروازهای منظم این فرودگاه می توان همایش های بین المللی ، کشوری و منطقه ای و تورهای آموزشی و پژوهشی و اکو تورسیم و جشنوارههای ملی و مذهبی و تورنمنت های ورزشی را در آب و هوایی بسیار مساعد در نیمه دوم سال میزبانی کرد.

علایی با تسلیت ایام فاطمیه ، به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت دشمنان هجمه های خود را به شدت آغاز کرده اند و ما نیز متفاوت تر از سالهای گذشته برنامه های چهلمین سالگرد را اجرایی و مردم ولایت مدار و همیشه درصحنه نیز همچون سالیان گذشته با حضور گسترده خود بار دیگر جواب دندان شکنی را بدخواهان انقلاب خواهند داد.

فلاح مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه نگرش گذشته به شهرستان پارس آباد در حوزه گردشگری قابل قبول نیست، گفت: تاکید استاندار محترم بر توجه ویژه به شهرستان پارس آباد است و تلاش ما در راستای جبران عقب افتادگی و جبران فرصت های از دست رفته خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از پیگیری تبدیل نمایندگی به اداره میراث فرهنگی شهرستان خبر داد و خواستار پیگیری و مطالبه گری عمومی در خصوص عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه شهرستان شد و گفت: در حوزه میراث تاریخی و فرهنگی برای معرفی و کاوش و مطالعه قلعه تاریخی اولتان و در حوزه صنایع دستی تا هفته دولت سال ۹۸ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز با اجرای جشنواره ها و قابلیتها و ظرفیتهای بزرگ تورسیم کشاورزی و طبیعت گردی و بوم گردی به تبیین و تعمیم این فعالیت ها خواهیم پرداخت بطوریکه تا سه ماه آتی نتایج این اقدامات به وضوح ملموس و حرکت رو به رشد گردشگری شهرستان پارس آباد محسوس خواهد بود.

این گزارش حاکی است ؛ در پایان ضمن قدردانی از زحمات شش ساله صیاد اسماعیلی رئیس سابق و خانم فریده سرودی سرپرست این اداره، مهندس علیرضا ارژنگی به عنوان سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آباد منصوب شد.