17:28:31 - یکشنبه 19 ژوئن 2016
شکایت امام جمعه پارس آباد از دامپزشکی/ مسئولان بی کفایت باید عزل شوند
امام جمعه پارس آباد با انتقاد از کشتار غیرمجاز دام در این شهرستان گفت: نبود نظارت در پارس آباد باعث شده هر کس هر جا دلش خواست بساط کشتار غیرمجاز دام برپا کند.

به گزارش ارس رسا، حجت‌الاسلام سید سعید رشادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پارس آباد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: مهم‌ترین راهکار برای سعادت مسلمانان تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و بهترین ماه برای کسب تقوای الهی است، گفت: این ماه فرصت مغتنی برای کسب رضایت خداوند و انس با قرآن است.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید چمران و نامگذاری این روز به نام بسیج اساتید ابراز داشت: زندگی شهید چمران الگوی خوبی برای اساتید و دانشجویان کشورمان است و باید زمینه ای در دانشگاهها فراهم شود تا آثار شهیدانی همچون چمران برای دانشجویان بازگو شود.

رشادی به مناسبت‌های هفته اشاره و با تبریک پیشاپیش ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) که به نام روز اکرام ایتام نامگذاری شده است، افزود: کار خیر در ماه مبارک رمضان اجری اخروی و معنوی در پیشگاه خداوند دارد و کسی که به یتیمی کمک کند و او را مورد حمایت خود قرار دهد خداوند در روز قیامت او را اکرام می‌کند.

وی، اول تیرماه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی و سالروز فرمان امام راحل مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: این سازمان سال ۱۳۶۰ تاسیس شده و فعالیت‌های متعددی را انجام می‎دهد.

رشادی در ادامه بر ضرورت تبیین اشاعه بیش از پیش برکات و آثار مثبت زکات در بین مردم تاکید کرد و گفت: اگر پرداخت زکات به صورت منظم در این شهرستان انجام بشود بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از مسائل اقتصادی و فقر را می توان رفع کرد لذا این فریضه باعث تسریع در خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان می شود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد در بخش دیگری از خطبه های نماز به سخنان اخیر برخی از مقامات آمریکایی مبنی بر پاره کردن برجام پس از انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری پاسخ کوبنده ای در این خصوص دادند و فرمودند که اگر آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند، ما آن را آتش می‌زنیم.

رشادی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم مشکلات موجود در کشور را برطرف کنیم باید به نیروهای جوان و با استعداد کشور اعتماد کنیم، افزود: جوانان با ایمان و توانمند می‌توانند این کشور را بسازند، چرا که هر جا این جوانان مومن و توانمند وارد عرصه شده کشور را حفظ کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی کشوری قدرتمند و برخوردار از مواهب الهی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم در این دنیا در آرامش و پیشرفت باشیم باید کشوری قدرتمند باشیم و خوشبختانه امروز به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم که کوچکترین نیازی به دیگران نداریم و در زمینه دفاعی و بازدارندگی در اوج موفقیت قرار داریم و دشمنان از پیشرفت‌های ملت ما هراس دارند.

رشادی همچنین با گلایه از قول های عمل نشده برای افتتاح برخی پروژه های مهم این شهرستان، تصریح کرد: از مسوولان درخواست داریم به وعده وعیدهای داده شده نسبت به افتتاح بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی این شهرستان که قرار بود تا اواخر خرداد ۹۵ به بهره برداری برسد و همچنین افتتاح فرودگاه این شهرستان جامه عمل بپوشانند.

امام جمعه پارس آباد در بخش دیگری از خطبه های نماز کشتار دام به صورت غیرمجاز را یکی از مشکلات اساسی این شهرستان عنوان کرد و گفت: با اینکه از مسئول دامپزشکی به دفعات درخواست کرده ایم که به این مسئله ورود کرده و جلوی کشتارهای غیرمجاز در این شهرستان گرفت شود، اما هنوز اقدامی جدی در این راستا اتخاذ نشده و با اینکه تاکنون با این موضوع با مماشات برخورد کرده ایم، اما در صورت بی توجهی مجبور به شکایت از دامپزشکی هستیم.

وی افزود: نبود نظارت در این شهر باعث شده هر کس هر جا دلش خواست بساط کشتار غیرمجاز دام برپا کند و این در حالی است که بیشتر بیماری ها از راه مصرف گوشت و فراورده های آن به مردم منتقل می شود و این همه ازدحام بیمار در مطب ها و بیمارستانها که در شهرستان دیده می شود به همین بی توجهی به عدم رعایت بهداشت برمی گردد.

رشادی همچنین از عدم حضور مسئولین در مراسمات ملی و مذهبی و بی توجهی به نمازجمعه در این شهرستان انتقاد کرد و با بیان اینکه مردم به این موضوع معترض هستند، گفت: مسئولی که بی توجه به نماز و مراسمات باشد چنین مسئولی باید از سمتش عزل و برکنار شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید جلوتر از مردم در مراسمات حضوری فعال داشته باشند، خاطرنشان کرد: عدم توجه مسئولین به این امر آن هم در نظامی که مزین به نام جمهوری اسلامی ایران بوده زمینه بی اعتمادی مردم می شود.

منبع آران مغان

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 711
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4903369
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي