20:59:24 - دوشنبه 11 جولای 2016
عضو کمیسیون فرهنگی:
شیوه‌های برخورد و رفتار در فضای مجازی به مردم آموزش داده شود
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برخورد هواداران ایرانی تیم ملی پرتغال و کامنت‌های توهین‌آمیز آن‌ها در صفحه اینستاگرام یک بازیکن فوتبال گفت:‌ متاسفانه هنوز شیوه های برخورد در فضای مجازی در جامعه نهادینه نشده و به مردم آموزش داده نشده است.

1455511503026_116461

به گزارش ارس رسا ، یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برخورد هواداران ایرانی تیم ملی پرتغال و کامنت‌های توهین‌آمیز آن‌ها در صفحه اینستاگرام یک بازیکن فوتبال گفت:‌ متاسفانه هنوز شیوه های برخورد در فضای مجازی در جامعه نهادینه نشده و به مردم آموزش داده نشده است. مسأله دیگری که وجود دارد این است که علی رغم اینکه ادعای مسلمانی داریم با تعالیم اسلام بیگانه هستیم. قرآن می فرماید با مردم با نیکی صحبت کنید. هم‌چنین روایات زیادی نیز به ما سفارش کرده‌اند سخن نیک بگوییم اما متاسفانه عملکرد ما در فضای مجازی با تعالیم اسلام فاصله دارد. اگر می گوییم اسلام ناب داریم، عملکردمان برای دنیای غیراسلام منصفانه و در برخی موارد انسانی نیست.

او ادامه داد: اگر حرفی هم در برخورد یک بازیکن با بازیکن دیگر داریم باید با بیان منصفانه، انسانی و اثرگذار مطرح شود. حتی یکی از شرایط امر به معروف هم اثرگذار بودنش است. گاهی اوقات ما می‌خواهیم یک برخورد را محکوم کنیم اما عملکردمان نامناسب‌تر از برخوردی است که می‌خواهیم آن را محکوم کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد:‌ برخورد، کلام و گفتار ما باید با دیگران طوری باشد که آموزنده باشد و اگر می‌خواهیم مطلبی را بیان کنیم در قالبی بیان کنیم که اثرگذار و تاثیرگذار باشد. ما باید این رفتار را از خانه، مدرسه و دانشگاه شروع کنیم و این برخوردها را نهادینه کنیم. اما متاسفانه این رفتارها در مرحله اجرا آموزش داده نمی‌شوند.

مسعودی هم‌چنین گفت:‌ این مسائل باید تمرین شود تا بتوانیم فرهنگ درستگویی را در جامعه گسترش دهیم. حضرت محمد (ص) می فرمایند خداوند رحمت کند کسی را که سخن نیک بگوید یا سکوت کند تا سالم بماند. در همین قضیه این بازیکن اگر سکوت می‌کردیم شاید هجمه‌ها علیه ما کمتر می‌شد.

ایسنا

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 677
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872333
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي