20:21:49 - دوشنبه 8 ژانویه 2018
صحیح ترین شیوه شارژ کردن باتری تلفن همراه
آیا می دانید که چگونه باتری گوشی خود را سالم نگه دارید؟ احتمالا نه. در حقیقت، ممکن است شما با عادات غلط شارژ کردن، عمر باتری گوشی تان را کوتاه کرده باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از افکارنیوز، اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که باتری خود را ۱۰۰٪ شارژ می کنید یا اینکه که تمام طول مدت شب آن را به شارژ می گذارید و یا بعد از اینکه باتری گوشی کاملا تخلیه شد، اقدام به شارژ کردن آن می کنید. پس این مطلب را از دست ندهید.

طبق گفته Cadex، شرکتی که با ارائه دستگاه هایی، گوشی های هوشمند و دیگر باتری ها را آزمایش می کند، همه این موارد رایج می تواند عمر مفید باتری شما را کوتاه کند. این شرکت روش هایی را جهت شارژ صحیح باتری موبایل ارائه داده است.

از زمانی که اپل اعلام کرد سرعت آیفون هایی که باتری هایشان تضعیف شده را کاهش داده است تا دستگاه ها به طور غیر منتظره خاموش نشوند. اخیرا همه جا صحبت از روش های شارژ صحیح باتری موبایل است که به بهبود عمر باتری کمک کند.

Cadex اطلاعات زیادی در مورد باتری ها در وب سایت batteryuniversity ارائه می دهد. از جمله مواردی که مورد بحث قرار می گیرد، باتری های لیتیوم یون گوشی های هوشمند هستند. این شرکت می گوید اگر شما دوست ندارید که به سرعت باتری گوشی خود را تعویض کنید یا یک گوشی جدید بخرید، درصد شارژ گوشی خود را در حد مشخصی نگه دارید.

با توجه به مطالب فوق، ما سعی کردیم در این مطلب نحوه شارژ صحیح باتری موبایل را بصورت موردی برای شما عنوان کنیم. پس با نت نوشت همراه باشید.

هر زمان که فرصتی دارید گوشی خود را شارژ کنید حتی مدت زمان کوتاه

هر زمانی که می توانید گوشی خود را شارژ کنید، حتی اگر چند دقیقه طول بکشد، با توجه به گفته های batteryuniversity، شارژهای جزئی سبب آسیب به گوشی شما نمی شود.

قبل از اینکه شارژ باتری گوشی کاملا تمام شود آن را شارژ کنید

batteryuniversity می گوید وقتی که شما آنقدر از گوشی خود استفاده می کنید تا باتری آن کاملا تخلیه گردد، عمر باتری گوشی شما کاهش می یابد.

سامسونگ نیز این موضوع را در وبسایتش با تیتر راهنمایی هایی در مورد چگونگی افزایش عمر باتری گوشی، مورد بررسی قرار داده و تایید می کند.

سعی کنید میزان شارژ باتری خود را بین ۶۵ تا ۷۵٪ نگهدارید

باتری لیتیوم یون در گوشی هوشمند شما، اگر همیشه بین شارژ ۶۵٪ تا ۷۵٪ نگه داشته شود عمر بیشتری خواهد کرد.

خوب مسلما اگر بخواهید شارژ باتری خود را همیشه در این سطح نگهدارید کار نشدنی و سختی است. ولی حداقل بهتر است بدانید که هدف چیست.

اگر شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید، سطح شارژ را بین ۴۵٪ تا ۷۵٪ نگهدارید

دومین و بهترین حالت میزان شارژ برای باتری های داخلی گوشی های هوشمند، ۴۵ تا ۷۵ درصد است

شما حتی می توانید روزانه زمان های خاصی را به شارژ گوشی خود اختصاص دهید تا بتوانید آن را در سطح شارژ مورد نظر نگهدارید.

اما اگر به طور معمول سطح شارژ تلفن خود را بین ۲۵٪ تا ۷۵٪ نگه می دارید، نگران نباشید احتمالاً در مدت زمان طولانی آسیب زیادی به باتری شما زده نخواهد شد.

هرگز باتری خود را کاملا شارژ نکنید.

وقتی باتری گوشی را از سطح پایین ۲۵ در صد تا ۱۰۰ درصد به شارژ می گذارید این می تواند ظرفیت باتری و طول عمر آن را کاهش دهد.

به گفته batteryuniversity، باتری های لیتیوم یون “لازم نیست به طور کامل شارژ شوند، و این برای آنها خوش آیند نیز نیست”

در واقع، بهتر است باتری را به طور کامل شارژ نکنید، چون ولتاژ بالا برای باتری مناسب نیست و در بلندمدت دوام آن را کاهش می دهد.

در تمام مدت شب گوشی خود را به شارژ نگذارید.

بحث های زیادی پیرامون اثرات شارژ گوشی های هوشمند در کل شب وجود دارد. ولی با توجه به اینکه شارژ ۱۰۰% باعث آسیب بیشتر به طول عمر باتری می شود، پس احتمالا باید آن را در کل شب به شارژ نگذارید و پس از اتمام شارژ گوشی را جدا کنید.

در تمام مدت شب گوشی خود را به شارژ نگذارید.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3544
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803159
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي