خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/06/04 07:20
شناسه خبر : 29897

صرفا برای منافع عمومی و توصیه رهبری به وحدت امضایم را پس گرفتم!

نماینده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس گفت: بعد از بحث رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت و همدلی بین دولت و مجلس این نتیجه را گرفتم که امضا را پس بگیرم. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ شکور پورحسین شقلان درباره چرایی امضا کردن سوال از رئیس‌جمهور و پس گرفتن آن به سیاست روز گفت: ما چالش‌های بحران‌هایی داریم و که اصرار داشتیم دولت باید حل کند و یکی از آنها موسسات مالی و اعتباری بود.

وی افزود: هفته پیش با رئیس قوه جلسه گذاشتیم و فکر کردم که با حل مشکلات موسسات مالی و اعتباری که به نظرم مهمترینشان کاسپین هست ماجرا را از رئیس‌جمهوری پیگیری باید کرد و از بانک مرکزی برای همین طرح را امضا کردم اما بعد از بحث رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت و همدلی بین دولت و مجلس این نتیجه را گرفتم که امضا را پس بگیرم.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: سوالات پی‌درپی از وزرا و رئیس‌جمهور باعث می‌شود که آنها نتوانند به مشکلات مردم برسند ولی در این بین تعامل‌ها و آمدها و رفتن‌ها و صحبت‌هایی شد که نتیجه گرفتیم می‌شود ماجرا را حل کرد. البته ما ماده ۲۰۶ را اعمال کردیم و مسئولان قول‌های مساعدی برای حل معضلات دادند.

پورحسین گفت: من می‌توانم بگویم در سوال از رئیس‌جمهور سیاسی‌کاری نکردیم و به دنبال منابع نبودیم تنها مشکلات مردم خصوصا کاسپینی‌ها را که همیشه بین دولت و قوه قضاییه مانند بین صفا و مروه تردد داشتند پیگیری کردیم و هر دو قول مساعدی برای حل معضلات دادند و ما براساس قول‌ها امضایمان را پس گرفتیم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار گفت: مجلس ماده ۳۶ را اعمال کرد و قوه قضاییه هم شعبه ویژه‌ای را برای بررسی با دقت و شدت بیشتری تشکیل داد که پرس‌و‌جو کند پول‌های این افراد کجاست اما خیلی جاها نمی‌شود تقصیر را به گردن یک فرد به تنهایی انداخت هم مجلس و دولت و قوه باید با هم برای حل معضلات تعامل داشته باشند.

وی گفت: از جمله افرادی بودم که تا قبل اینکه از نصاب نیفتاده بود امضایم را پس نگرفتم و مشخص است قول مساعد دولت مبنی بر حل موسسات و وعده آنها برای حل معضلات دلیل این کار بوده من صرفا با در نظر گرفتن منافع عمومی این کار را کردم چون شاهد تظاهرات و سکته کردن برخی مالباختگان بودم و اعتقادم بر این است.

پورحسین این را هم گفت که برای پس گرفتن امضایش فشار سیاسی نداشته است.

منبع: سیاست روز