18:50:21 - سه‌شنبه 12 سپتامبر 2017
در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان پارس آباد بررسی شد؛
طرح ساماندهی ایستگاه حمل و نقل سواری های درون شهری و برون شهری و تعیین محل دستفروشان و کاهش سد معبر
صمدی الگو برداری و استفاده از تجربه شهرهای بزرگ را در ساماندهی و کاهش طرح ترافیک شهرستان پارس آباد،یک الگوی موفق دانست و گفت:شهرهای بزرگی همچون اردبیل نیز در ابتدا با چنین چالش های در داخل شهر مواجه بودند که بعد از ساماندهی و جابجایی و تعیین مکانهایی در حاشیه شهر در راستای کاهش طرح ترافیک و سد معبر،به نتیجه ملموسی دست یافتند.

به گزارش ارس رسا؛ جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان پارساباد امروز سه شنبه با حضور مسئولان ارگان های ذیربط در سالن فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارس آباد در این جلسه،با بیان اینکه وضعیت ترافیک شهرستان پارس آباد بسیار سنگین و پر ازدحام شده است،گفت:به منظور روان سازی طرح ترافیک شهری و کاهش شلوغی و ازدحام بازار،لازم است تا دستگاههای ذیربط برنامه ریزی های مناسبی را در راستای کاهش ترافیک و ساماندهی سد معبر و دستفروشان بکار گیرند.

صمدی الگو برداری و استفاده از تجربه شهرهای بزرگ را در ساماندهی و کاهش طرح ترافیک شهرستان پارس آباد،یک الگوی موفق دانست و گفت:شهرهای بزرگی همچون اردبیل نیز در ابتدا با چنین چالش های در داخل شهر مواجه بودند که بعد از ساماندهی و جابجایی و تعیین مکانهایی در حاشیه شهر در راستای کاهش طرح ترافیک و سد معبر،به نتیجه ملموسی دست یافتند.

وی با اشاره به اینکه دستفروشان نیز همچون دیگر شهروندان انسانهای شریفی هستند که به دنبال کسب یک لقمه روزی حلال و تامین معیشت خانواده خود هستند، از ساماندهی و اختصاص محلی مناسب در چندین نقطه از شهر که موجب کسادی کسب و کار آنان نشود،توصیه کرد و افزود:تا تعیین تکلیف و انتخاب مکانی برای این قشر زحمتکش،دستگاه متولی میتواند با مدیریت و ساماندهی دستفروشان در پیاده روها سبب کاهش سد معبر و مانع از ازدحام جمعیت و کندی عبور و مرور شود،بدین ترتیب که با خط کشی و قرار دادن خطوط رنگی در فواصل کناری پیاده رو، دستفروشان دارای فرغون و دستفروشان پشت وانت بارها، سد معبر را تا حدود زیادی کنترل و وضعیت موجود را  ساماندهی کرد.

فرماندار شهرستان پارس اباد با ابراز تاسف از شکل کنونی هسته مرکزی شهر گفت: بدلیل اینکه از ابتدا این وضعیت کنترل نشده و مشاغل کاذب در کنار معابر و خیابانها به شکل دلخواه بساط خود را پهن کرده و موجب انسداد معابر شده اند،لذا اکنون کنترل و جا انداختن این وضعیت کمی مشکل و زمان بر خواهد بود که لازم است با همکاری و همیاری خود مردم و دستفروشان در فراگیر شدن این فرهنگ تلاش نماییم.

مهندس مولایی سرپرست شهرداری پارس آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه پیش نویس طرح ساماندهی و تعیین ایستگاههای خطوط برون شهری و درون شهری آماده شده است،گفت:به زودی و پس از تصویب این طرح مکان های جدید ایستگاه روستاهای اطراف و حومه،همچنین محلات داخل شهر مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش بار ترافیک ایستگاهای روستاهای شرق پارس آباد بعد از میدان سپاه به سمت عربلو و از ایستگاههای روستاهای غرب پارس آباد از ابتدای راهنمایی رانندگی  تا پارک سبد ساماندهی خواهد شد،افزود: همچنین در جهت کاهش سد معبر مکانهایی نیز در قالب بازار میوه فروشان و دست فروشان و جمعه باراز و … در چندین نقطه از شهر پیش بینی که به مرور اطلاع رسانی شده و دستفروشان محترم در آنجا مستقر خواهند شد.

بهروز عبدالهی عضو شورای شهر پارس آباد نیز در این جلسه به نمایندگی از اعضای شورای شهر،با ابراز تاسف از ناهنجاری های موجود،این وضعیت را حاصل بی تفاوتی و بی برنامگی مدیران شهری در ادوار گذشته دانست و گفت: در سالهای گذشته آنچنان نسبت به این گونه ناهنجاری ها نظیر بی نظمی و سد معبر و طرح و ترافیک و … بی تفاوت بوده ایم که تبدیل به هنجار شده است،لذا می بایست تدابیری اتخاذ کنیم تا هنجار شکنان از قانون تمکین نموده و تبدیل به عادت و فرهنگ مثبت شود.

در انتهای این جلسه مقرر گردید در ساماندهی ایستگاه تاکسی های شهری نیز در جلسات آتی تصمیم گیری شود.

همچنین به پیشنهاد فرماندار برنامه ریزی در خصوص سنگ فرش یکی از خیابانها  در جهت آراستگی مبلمان شهری همچون دیگر شهرها در دستور کار قرار گرفت تا در جلسات آتی در خصوص مکان و نحوه محل مورد نظر تصمیم گیری شود.

 

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 579
  • بازدید دیروز: 1407
  • کل بازدیدها: 4897087
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي