خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
20/08/27 10:06
شناسه خبر : 33086

ظرفیت های شهرستان پارس آباد در حوزه کشاورزی و دامپروری بسیار گسترده بوده و پتانسیل صادرات کالا از طریق آذربایجان به روسیه را داراست

انصاری با حضور در شهرستان مرزی پارس آباد افزایش روابط تجاری با جمهوری آدربایجان از طریق مرز پارس آباد را از اهداف میان دو کشور توصیف کرد. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ انصاری معاون وزیر امور خارجه با حضور در گمرک پارس آباد گفت: ظرفیت های پارس آباد در حوزه کشاورزی و دامپروری بسیار گسترده است و ما امیدواریم با راه اندازی پایانه مرزی کالاهای ایران را از طریق آذربایجان به روسیه صادر کنیم.

غلامرضا انصاری معاون وزیر امور خارجه اظهارداشت: در طول سال‌های گذشته رابطه ایران و آذربایجان همواره خوب و رو به رشد بوده است

انصاری تصریح کرد: استان اردبیل بیشترین مرز مشترک را با جمهوری آذربایجان دارد و ما تلاش می کنیم با توسعه این منطقه، رابطه تجاری ایران و آذربایجان را با رایزنی های میان دو کشور افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ما با کشور آذربایجان در حوزه های مختلف و دیپلماتیک رابطه نزدیک و تنگاتنگی با کشور آذربایجان داریم و امیدواریم بتوانیم،این روابط را بیش از پیش تقویت کنیم.

 

ظرفیت های شهرستان پارس آباد در حوزه کشاورزی و دامپروری بسیار گسترده بوده و پتانسیل صادرات کالا از طریق آذربایجان به روسیه را داراست

انصاری افزود: پایانه مرزی ایران و آدربایجان در نقطه صفر مرزی و یک کار مشترک میان دو کشور است و با توافق دو طرف باید عملیاتی شود.

وی گفت: امیدواریم با همکاری بین استانداری و سازمان های زیربط، کارهای سمت ایران را هر چه سریعتر در خصوص پایانه آماده بهره برداری کنیم.

غلامرضا انصاری اظهار داشت: امیدواریم با حضور فعال بخش خصوصی هر چه سریعتر شهرک صنعتی مشترک و دیگر طرح های توافق شده را نیز راه اندازی کنیم.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: اتصال خط ریلی و پایانه مرزی و شهرک مشترک تجاری یک کار دو جانبه است و لازم است با طرف آذری نیز رایزنی های لازم را هر چه سریعتر برای عملیاتی کردن اقدامات بین دو کشور آغاز کنیم.

در سفر معاون وزیر امور خارجه به شهرستان پارس آباد،استاندار اردبیل،نماینده مردم پارس آباد در مجلس،معاونان استاندار و مدیران کل و فرماندار شهرستان پارس آباد و معاون امور عمرانی  بعنوان میزبان وی را همراهی می کردند.