12:34:23 - سه‌شنبه 18 جولای 2017
پورحسین تأکید کرد:
عاملان تبرئه قاتل آتنا از قتل‌های قبلی محاکمه شوند/برای بررسی پرونده باید قاضی ویژه تعیین شود
نماینده مردم پارس آباد در مجلس گفت: به نظر می رسد در زمان بررسی پرونده های قتل متهم در گذشته، عوامل انسانی در برائت این فرد دخیل بوده که باید آن ها هم پای میز محاکمه بیایند.

به گزارش ارس رسا ، شکور پورحسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده آتنا اصلانی، افزود: هر پرونده ای باید فرآیند قانونی خود را سپری کند که البته در برخی از پرونده ها، طبق قانون می توان خارج از وقت آن را رسیدگی کرد البته این بدان معنا نیست که بتوان یک هفته یا ده روزه این پرونده را مختومه اعلام کرده و متهم را به مجازات قانونی برسانیم بلکه این پرونده خارج از زمانی که اغلب در دادگاه ها تعیین می شود مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روند بررسی پرونده هایی که خارج از وقت بررسی می شود نیز به گونه ای است که دو الی سه جلسه در دادسرا به طول می انجامد سپس کیفر خواست صادر شده و بعد از ارسال به دادگاه نیز، بررسی آن دو الی سه جلسه طول خواهد کشید که در این میان حق اعتراض به مدت ۲۰ روز وجود دارد و نهایتا دادگاه کیفری استان رای را صادر خواهد کرد و آن را جهت تایید به دیوان عالی کشور ارسال می کند و در نهایت استیذان رییس قوه قضاییه نیز اخذ خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: انتظار بود که در پرونده آتنا، قاضی ویژه تعیین شود که البته بر اساس آخرین اخبار، دادستان ادله را جمع آوری کرده و بازجویی ها انجام شده و به نظر می رسد به زودی کیفرخواست صادر خواهد شد تا متهم به مجازات خود برسد زیرا این اتفاق به نوعی امنیت روانی مردم را برهم زده و احساسات کل کشور را جریحه دار کرد تا جایی که رسانه های خارجی نیز واکنش نشان دادند.

وی درباره اعترافات متهم، افزود: باید صبر کرد تا گزارش این اعترافات ارایه شود و اینکه آیا متهم جنایت های قبلی نیز مرتکب شده است یا خیر؛ اگر این جنایت ها تکرار شده باشد به تبع این تکرارها مجازات نیز تشدید خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از محتویات پرونده و آنچه که متهم بدان اعتراف کرده است، به نظر می رسد در قتل های سابق متهم، عوامل  انسانی در برائت این فرد دخیل بوده که جای تاسف است و اگر عده ای برای فرار از مجازات وی تلاش کردند باید این ها هم پای میز محاکمه بیایند./

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 492
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4903150
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي