21:02:11 - چهارشنبه 8 نوامبر 2017
در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی؛
«عصر شعر اربعین»میزبان شعرا ،نویسندگان و هنرمندان برجسته پارس آباد
درس آزادی به دنیا داد رفتار حسین بذر همت در جهان افشاند، افکار حسین «گر نداری دین به عالم، لااقل آزاده باش‏» این کلام نغز می‏‌باشد ز گفتار حسین «مرگ باعزت ز عیش در مذلت بهتر است‏» نغمه‌ای می‏‌باشد از لعل گهربار حسین (فضل الله صلواتی)

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ نشست عصر شعر اربعین به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی،شامگاه امروز(چهارشنبه) با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اعضای انجمن شعر،شاعران، نویسندگان و هنرمندان برجسته شهرستان پارس آباد در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از شعرا و ادیبان برجسته شهرستان پارس آباد از جمله: بیابانی-پناهی-عابدی-گلدسته-دهقان حضور داشتند که با خواندن رباعی و غزل با مضامین مذهبی به مدح و ستایش امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران ایشان پرداختند.

در این نشست سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد،با تاکید بر افزایش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و شب شعر آئینی گفت: مراسماتی از این دست که جنبه آیینی و مذهبی داشته و در مدح و ستایش امام حسین(ع) و شهدای کربلا است، اهمیت بسیاری در راستای ترویح فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

مجتبی هاتف با اشاره به اینکه شعر یکی از شیوه های مهم ترویج فرهنگ و آئین کربلا است،تاکید کرد: در طول سالیان دراز و پس از واقعه کربلا،شعرا و نویسندگان بسیاری در قالب شعر این فرهنگ را در جوامع مختلف تزریق کرده اند که تاثیر قابل توجهی در میان جوامع داشته و اشعار و مطالب حماسی و مذهبی بسیاری در این راستا سروده شده است.

وی از ماندگاری هر چیزی در قالب و چارچوب هنر و شعر و ادبیات سخن گفت و گفت: رمز و راز عاشورا و کربلا را ادبیات و شعر بهتر از هر قالب دیگری می تواند به اثبات برساند.

 

 

 

تهیه گزارش از: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 5223
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4804838
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي